Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 8 maj 2011

Vilken dag!!!

Sååå himla söt denna lejon/teddy dvärg kaninunge som bor här nu!
En annan unge som fick följa med hem idag, denna o några till letar nya hem så småningom!
Duktiga Lea med alla sina fina gotlandskaninungar. Otroligt pigga o fina!
Ja, vilken dag!
Började med lite sovmorgon till nästan kl.7. Ut med Irma o fixade med alla kaniner. Sen o hämtade småbalar med hö till Irma o havre till hönsen.
Hem o Mattias ställde av vagnen o jag stoppade i hundarna o åkte ner till Högbo o Shania. Där kollade vi kön på en hög kaninungar o därav fick några följa med hem hit. Dom är såå fina så jag kunde inte motstå att ta med några hem. Dom letar nya hem så småningom, så det är bara att höra av sig om nån undrar.
Sen till fårhagen för vallning. Först tränade Shania med Queen och Bride. Jag är med o suger in allt Shania förklarar o försöker lära mig så mycket som möjligt. Det är otroligt lärorikt att få vara med Shania!
Sen tog vi ut Märta. Oj, jag blev helt varm o geléig... Märta vallade o var superduktig!
Hon gick bakom flocken på ca 20-talet lamm o pendlade så himla duktigt o jag o Shania gick före, baklänges så vi hade koll på hur Märta jobbade. Helt otroligt! Är såå imponerad av min lilla vovve o sååå stolt!
Jäklar vad häftigt! Ja ni hör att orden räcker inte till för jag är så stolt.
Tusen tack för idag vännen, du är helt enorm Shania!
Nu suger jag på denna karamell o får fundera hur vi ska gå vidare i träningen. Under Shanias duktiga ledarskap tror jag Märta blir kanon. Hoppas bara på att lära mig massor så jag kan utnyttja hennes färdigheter.
Nu är det middag o sen en dusch.
Ha det gott!
Kram Erica som har ett leende på läpparna:)

1 kommentar:

  1. Underbara kanin ungar du har ! En sån Teddy Löwen hona har ju vi också,fast vår är japan tecknad och suuuuper lurvig.Vår är väldigt liten i storlek...Vi hade ju ungar på henne en gång och jisses vilka som dunbollar hon fick.
    Hoppas du har det bra och jag ska verkligen försöka komma över någon dag på en kopp java ; )
    Njut av solen nu /kram Erika

    SvaraRadera