Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 23 maj 2011

Massor av glädje o upp o lite ner...

Go kväll! Ja, det är upp o ner, ner o upp... Som livet ska vara med andra ord! Fredag em. skjutsade jag ner Isac till skolan på em. för Daniel o Victoria skulle komma dit. Jaaaa, inte vilka som helst utan prins Daniel o prinsessan Victoria! Frågade Isac sen om han sett dom... -Ja, såklart! Jaha, kom du hyggligt nära dom då??? -Tja, jag gjorde "High five" till Daniel... Vad gjorde han då då???????? -Han gjorde high five tillbaka såklart mamma!!! ....Gissa om jag tappade hakan!!! :) Men mest impad var Isac av SÄPO killarna. -Det var precis som på film mamma! I lördags var det tävlingar på bruks. Jag var spårläggare o samling strax e. halv 8. Emil var med för Mattias jobbade. Isac var hos farmor o farfar för han hade fotbollsmatch o jag kunde inte skjutsa. Snälla farfar ordnade med det! Allt flöt på bra på lägre tävlingen o den som gick mitt spår fick fullt på upptag o bara en pinne borta på spåret, så det känndes toppen. Jag hade lagt ett spår som inte var helt lätt, men ett "roligt" spår o jag hade gärna gått det själv om det vore jag som skulle tävla. Det gick bra för de flesta på spåren på tävlingen, men några hundar reste sig på platsliggningen o det är ju lite surt. Men allra bäst gick det för vårat hemmaekipage Marie med hennes springer Xit. Dom blev uppflyttade o vann med bara 0,25 poängs marginal till 2:an en rutinerad husse L Roos med sin unga aussiehane från Blue Wingfires. Grattis till alla duktiga tävlande o extra Grattis till Marie o Xit! Hem o fick ta värktabletter för mina axlar var i uppror:( Men så är mina daga, ömsom upp o ömsom ner.... ingen idé att fundera över hur morgondagen ser ut, utan man tar tillvara på de bra dagarna o njuter av dom! Söndagen vaknade jag med migrän.... Komme från axlarna tror jag. Ut med hundar o hästarna. Fixade till med grindarna kring fårhuset så det var klart att stänga in fåren. Sen in o gav hundarna mat o petade i mig migränpiller. Gick o vilade så dom skulle verka. När Anna ringde så gick jag ut o fick gå bort i beteshagen för att få hem fåren. Fåren var samarbetsvilliga o alla utom en var instängda när Anna kom. Jag var lite osäker på om jag skulle orka med fårklippningen, men jag vet att Anna fixar det galant utan mig. Men faktiskt gick det rätt bra. Jag behöver inte göra så mycket, men man vill ju vara med o hjälpa till med det man kan. Anna är såå himla duktig o jag är enormt tacksam att hon ville komma o hjälpa mig ge fåren vårfrisyr! Vi sparade några för de var så svårklippta, är nog fel tid nu i maj. Så de som är kvar får vänta ett par veckor. Skönt att ha de flesta klippta. In o tvättade mig o bytte till rena kläder. Skjutsade Emil till samlingen för han hade fotbollsmatch. Som tur var fick han åka med en kompis dit. Jag kände mig inte så fräsch o det var dax för mer migränpiller. Så jag åkte hem o petade i mig piller o vilade en stund. Sen mellan varven är det pyssel i land o växthus o med smådjuren. Har haft otur med kycklingarna. Det kläcktes två hedemora men båda dog. Sex dv.kochin kläcktes men en död igår o en död idag... vet inte vad som felas. Nu har hon fyra kycklingar kvar o jag hoppas verkligen att det går bra med dessa!!! Med Irma o Norma är allt bara bra. Åh, vad fin hon är lilla Norma! I morgon blir det spår med Carro o uppletande. Också ska jag in o hälsa på Isa direkt efter jobbet. Ha det gott,nu blir det natti för mig! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar