Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 3 maj 2011

Tisdag den 3:e

Halloj! Idag när jag skjutsade grabbarna tyckte jag att en tacka såg "konstig" ut o att "fel" tacka hade lamm vid sidan?? Stannade o tittade mer noga, jo visst sjutton var det ett av tacklammen som lammat! Iväg med grabbarna till skolan o hem igen. Ringde Siw o sa att jag kom senare idag. Ut i fårhagen o där stod Fjortis med två lamm! Båda var så renslickade o jag stod o kollade o båda fick di. Då kunde jag åka till jobbet med lugnt samvete. Ändå var det inte roligt att sitta på jobbet med två nyfödda i hagen o snön vräkte ner:( På vägen hem stannade jag o kollade till dom igen o allt var bra. Även Femman såg väldigt fylld ut i juvret.... Nu här mot kvällen tog jag o Mattias en promenad till fårhagen igen för att kolla de små. Då hade även Femman lammat. Två fina små tacklamm stod bredvid henne o hon var så duktig med dom! Jag blev verkligen glad över att mina nya småtjejer skött sina lamm så duktigt o fått två lamm var. Mycket mer än jag vågat hoppas på! Nu är det bara Låtta som ska lamma och hon verkar vara på G rätt snart hon också. Inget föl däremot. Irma verkar sova med benen i kors:) Men det gör inget, fast jag är orolig o springer ut på natten en sväng o kollar. Det har varit så många shettisar som fölat o det gått på tok, så jag önskar att det var över. Jobbigt att gå o fundera..... Spelar ingen roll om det blir en tjej eller kille, bara allt går bra. Nu blir det kasslergratäng med gräddsås o sambaloelek, kokta morötter till -Gott! Ha det gott! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar