Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 18 juni 2011

Ibland händer allt på en gång....

Halloj!
Tänk att veckorna kan lunka på vecka efter vecka o allt går i sin vanliga lunk, men ibland händer allt på en gång. Nu blev det en sån vecka och många beslut är fattade. Mer om det senare... Men det ska bli väääldigt spännande!
Igår följde jag med Tese till norr om Stockholm o köpte en häst. Allt gick över förväntan o hästen på bara 2 år och som aldrig stått i en transport gick bara rakt in. Skönt! På hemvägen regnade det o det var mysigt att bara åka med Tese o sitta o prata. Hon hade sin nya vovve Kalli med. En staffetik på 4 mån. som är superhärlig.
Kom hem o fixade lite med djuren o sen var det några timmars jobb på ICA. Var rätt trött när jag åkte hem från jobbet. Känner av detta trista väder i kroppen. Men det är roligt att jobba på ICA o man träffar lite folk.
Idag har jag inte gjort speciellt mycket alls, trots att jag varit helt ledig... Känner fortfarande av vädret i lederna;(
Men en prommis blev det med hundarna o Mattias på fm. Har tränat lydnad inne med Märta. Hon är jätterolig att träna med! Så focuserad o bara vill mer. Man blir jätteglad o på bra humör när man jobbar med henne:)
Var nyss ut o kollade till hönsen. Mina holländska dvärgar är så röda i kammarna alla 5 hönorna. Men ändå får jag bara 1-3 ägg per dag... gick o kollade lite på baksidan för ibland hittar jag ägg där. Idag hittade jag ett bo under en buske med 9 ägg gömda! Undrar vem av dom som smyger dit... Ska allt kolla dom nån dag:)
Nu blir det ett hett bad o så ska vi fixa lite middag. I morgon blir det en långdag i bil. Ska åka nedanför Katrineholm fram o tillbaka, så det kommer att kännas i rumpan o höften i morron kväll...
Ha en skön lördagkväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar