Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 15 juni 2011

Vips...

Go kväll!
Vips vad dagarna går fort! Hinner inte riktigt med att sitta vid datorn. Men jobb o djuren samt att barnen har sommarlov gör att dagarna bara försvinner!
Hästarna mår jättebra o Irma är lugnare mot Thimon o Thimon han hänger efter flickorna han, rätt nöjd med att bara få gå o beta o kolla in brudarna:) Nu har han iof en greenguard på så det inte är obegränsat intag, men han ser så nöjd ut ändå. Härom natten fick dom sova inne för det är så himla mycket knott ute. Så är dom här hemma när det blir kväll o ser ut att lida av knotten får dom komma in, annars får dom gå ute dygnen runt.
Hundarna mår bra o jag tränar lite grann. I måndags var vi ner till Shanias får o tittade på vallträning o provade igen med Märta.
Mackan var dit med Rosso o det var så kul att träffas igen. Mackan är en person jag verkligen beundrar i sitt sätt att träna o jobba med hundarna. Det är otroligt lärorikt att få vara med när andra valltränar o se o lära, så tacksam för det!
Fick träna Märta lite o hon är helt enormt focuserad o duktig på att hålla fåren. Jag var tyvärr så frussen o stel efter att ha stått o tittat en hel kväll i spöregn, så jag hade svårt att hänga med bra. Men Märta jobbade så himla bra o jag bröt när det gick som bäst.
Sen blev det en kopp kaffe att värma sig med innan jag for hemöver igen. Kan säga att den smakade underbart efter flera timmar i bara +9 o hällregn:)
Ska börja träna henne i fårhagen här hemma också, men i lina. Det är ju mycket som ska läras in så man kan styra henne senare.
Igår kväll gick vi en härlig långprommis med hundarna, jag o Mattias. Första gången Märta gick riktigt långt i koppel. Det blir inte så mycket koppelträning när man bor så här... Men ikväll gick jag o Emil cyklade fast vi hann bara ut bortanför Oklagård. Då kom en bil o Knutte vår katt var också med, och då höll han på att bli påkörd, så vi gick hem. Jag vill inte ha han med efter vägarna, så nästa gång jag ska gå ska jag stänga in honom först.
I morgon blir det jobb igen. Mycket på jobbet nu så det blir ordning i papprena. Men istället tänkte jag vara ledig en dag nästa vecka.
Nix, nu tror jag jag ska krypa ner i sängen o titta lite på tv. Jag är helkass i lederna idag o det tär på orken. Hoppas det är pga väderomslag så vi får lite sol igen!
Ha det riktigt gott!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Åh det jag skrev försvann. Tänkte säga att jag blir alldeles rörd av vad du skriver om mig.
    Det var så kul att ses.
    Känner igen det där med att behöva stänga in en katt innan promenad. ;)

    Ta hand om dig och ha det gott!
    KRAM

    SvaraRadera