Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 6 juni 2011

Nationaldagen!

Halloj!
Tyvärr har vi ingen flagga, men det är otroligt fint när man ser flaggorna uppe idag.
Har pysslat här hemma o fick kaffefrämmande. Kent, Stina o Puma var ute på prommis o stannade på en kaffetår. Jätteroligt att dom kom förbi!
Har fixat ute med ditten o datten o hängt tvätt osv. Vanliga göromål men tar en stunds paus o bara njuter av hönsen som kommer o tittar nyfiket när man grejar eller stannar upp o njuter av nån blomma som är på gång. Härlig tid med försommar!
Några kaninungar har flyttat till nya hem o dessa önskar jag lycka till!
Kycklingarna växer så det knakar, men jag är helt säker på att 4 av de 6 kycklingarna är tuppar.... har fortfarande hopp om att två kan vara hönor.. Tråkigt att få så mycket tuppar. Jag var helt säker att en brun kyckling var höna.... men häromdagen så var den borta. Hittade den senare stendöd på gräsmattan! Carro o Märta var i hundgården men Sally var lös på gården när Mattias åkte o handlade... hm! Igår på kvällsprommisen såg jag att hon dök ner i en buske, gick dit o kikade då låg en näbbmus o dödsryckte:(
Sally har visst blivit terrier! Ja, möss får hon gärna ta bara hon inte äter upp dom, men se kycklingarna.... DÅ blir vi osams!!!
Tränar på lite med Märta o Carro. Märta är så otroligt focuserad o härlig att jobba med! Jag hoppas verkligen att jag kan lära mig mer om vallning så vi kan gå VP nästa år. Skulle ju vara himla kul att prova på.
Ja, nu blir det en dusch efter en dag ute i solen. Helt underbart vackert väder har vi haft idag. Man bara njuter!!! I morgon blir det mycket jobb o övermorgon fyller Emil 8 år! Gud så åren trillar iväg fort....
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar