Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 3 juni 2011

Vilken härlig dag:)

Här trängs alla blommor i väntan på om/utplantering... Fuxian jag köpte idag. Två hibbar som jag köpte på Blomsterlandet för 10 kr / st! också några pellisar.
Jag o Isac var ner till sjön o fiskade, några aborrar fick vi till middag!!!
Tjenix!
Idag har jag mest varit ute hela dagen. Underbart väder!
Var ner o handlade en sväng innan Mattias skulle iväg o jobba em. Hämtade ut mina blommor som jag beställt från odla.nu. Tre dvärg Iris och tre hostor. Ska plantera dom vid mina rosor.
Såg att dom hade massor av blommor utanför Konsum. Så jag var ju tvungen att gå dit o kika. Såg att dom hade uppstammade fuxior! Tittade på en sån vid Mobackes förra helgen. De tog 249 :- för dem där o jag gick o velade, men snålade ur... Nu hade Konsum lika för 149:-. Slog till såklart! :)
Har varit ute o pysslat med växter, land o djur idag. Snälla Tese var hit o verkade av Irma. Tusen Tack för det!!!
Sen mot kvällen grävde jag o Isac upp lite mask o åkte ner till sjön. Vi har samlat o de har byggt en trall ut o en flytbrygga längst ut. Superbra blir det där! Så jag o Isac var dit o fiskade lite. Jag metade o fick flera aborrar o Isac skulle kasta men där var det inga napp, så han fick meta lite mellanåt så han också fick fisk. När vi kom hem rensade jag o stekte fyra st i smör. Supergott!
Nu ska jag gå o förbereda för morgondagen. Då ska jag o Carro iväg o tävla. Jag känner mig inte så förberedd som jag önskat. Jag har jobbat så pass mycket senaste veckorna o det har satt sina spår i min kropp... och då tryter orken för att träna som vi borde gjort. Men det ska i varje fall bli roligt att komma iväg o tävla.
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar