Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 21 oktober 2012

Söndag kväll!





Tjenix!

Oj vad dagarna o veckorna går fort!

I torsdags var jag ledig o fick förfrågan av bästa Anna om jag ville följa med o titta på en valp. Såklart jag ville det!
Det var Carros halvsyster Yoggi på Cajiros kennel som har en hanvalp kvar ur kullen jag egentligen hade velat ha en tik.... MEN jag ska vänta o skaffa en till hund nästa år istället. Denna kullen var lev.klar förra helgen och vi åker ju på semester två veckor o jag vill att allt ska vara planerat o ordnat om vi ska ha en till valp. De första veckorna är såå viktiga o de vill jag inte för allt missa.



Den här killen hade Carina kvar men jag tror hon behåller honom själv o inte säljer honom. Det gör hon nog rätt i, för han var en riktigt trevlig kille! Åh vad valpsjuk jag blev!!!
Nu har jag inte hört av Anna hur Carina har bestämt, men det verkade som hon ville behålla honom.



 Berra till vänster o Fia
 

Igår var jag o Isac ner o grattade Marie som fyllde dagen innan. Med fick Fia följa o hon o brorsorna lekte som sjutton. Roligt att få träffas o x-tra roligt att brorsbarnet, hm barn o barn:) Tim var ialla fall hemma. Han bor i Barcelona annars, så det är inte så ofta vi träffas.


Det har regnat o regnat o regnat senaste dagarna och idag var heller inget undantag. Men det är ju mysigt med tända ljus o pyssla lite inne också. Men nu mot kvällen trotsade vi vädret, satte på oss regnjackorna o gick en promenad med hundarna.
Jag hade min nya gula Helly Hansen varseljacka på mig. Den är verkligen lysande gul o med reflexer på det känns det lite lugnare att gå efter förra helgens incident.

Då när jag var ute med hundarna så skjöt en jägare så himla nära att det ringde i öronen på mig:(
Har inte haft lust att gå i skogen sen dess..... Blev så himla rädd så jag vågade inte röra mig. Stod bara o ropade och försökte få kontakt med personen som sköt. När han inte svarade (vågade väl inte?) ringde jag Kurt o pratade med honom så jag vågade gå hem. Mattias låg o sov för han hade jobbat natt. Fruktansvärd känsla och jag känner mig orolig när jag ska gå i skogen nu. Jag som alltid älskat att promenera vår väg o upp i skogen här bakom.....


 
 

Nu har vi nyss käkat blåbärsmuffins som Emil bakade o jag tog en kopp te till. Ska ut o ta in hästarna lite senare men ska nog läsa lite bok först. Eller klickerträna lite med hundarna...

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. usch vilken hemsk upplevelse med jägaren! hoppas du polisanmält händelsen, såna som skjuter på allt som rör sig ska inte få ha vapen:(
    /Totte

    SvaraRadera