Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 2 oktober 2012

Tisdag...



Halloj!

I morse gick jag ut o kände på fåren. Det kom ju för ovanlighetens skull *ironi!* regn igår kväll.
Tanken var att Anna skulle komma o klippa mina får idag o det går ju inte om de är blöta....
Men de var bara blöt i topparna o kändes torra in mot kroppen.

SMS:ade jobbet o sa att jag skulle bli hemma idag. Har världens bästa jobb! Jag kan jobba när o hur jag vill om det inte är något speciellt som ska göras.

Fick även telefon igår kväll att hovis skulle komma idag efter lunch. Så allt på en gång:)

Men jag tog in hästarna innan Anna kom så de var inne o "på plats" tills hovis skulle komma.



 
Min vackra ungtupp som är lavendelfärgad o såå fin så han får bli kvar här!





Här är ett tacklamm efter vår gammeltacka Fia o vackra baggen Johnny, hon blir kvar. Har funderat vilket tacklamm som skulle få bli kvar i år, men det blir denna tjej. Hon är liten men såå social o trevlig. Får göda henne under vintern så hon kan växa fast hon är dräktig. Hon blev klippt idag o fick öronmärken i båda öronen. Hon har ju dragit ur det första jag satt i när de gick på bete:(
Hela örat är delat men Anna fick till märkningen och nu hoppas jag det sitter.
Det är bara 4 tackor som blir kvar i vinter, lite några men det ska bli skönt med ett år med mindre jobb. Funderar om Lambi ska vara kvar eller inte... Hon går nämligen ut ibland där vi bara har 3 trådar in mot lilla beteshagen. Är väl ingen katastrof eftersom hon går in i en annan hage, MEN det är ändå brist på respekt mot elstängslet så jag vet inte hur jag ska göra. Antingen får hon bli kvar eller så flyttar hon nog till Anna o jag köper ett tacklamm av Anna istället.

Så nu är både fåren o hästarna fixade o jag har tagit en dusch. Nu är jag trött o ska ta en kopp te o sen blir det inget mer idag.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar