Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 28 oktober 2012

To Do-listan minskar....

Go kväll!

Jag betar av min lista och det är skönt att det närmar sig avresa. Jag ska sätta mig på planet o bara vara o inte lyfta ett finger på hela resan! :)
Tja, igår fick hönsen rent o fint o där är det fixat tills vi åker.




Även flera kaninburar städades o gjordes rena.

Dorsettackan Doris o hennes fina bagglamm hämtades och istället fick jag en fin gestriketacka och nästa år ska jag få ett bagglamm därifrån. Roligt när det passar så bra att man kan byta djur. Dessa lätta får är bättre för mig.
Bara att inse att köttraser ÄR för tunga för mig. Visst vore det roligt att få lite bättre vikter på slaktlammen, men huvudsaken är ju att jag orkar med dem hela året. Vid klippningen så är det himla jobbigt med dessa bastanta damer! Även när man ska stänga in dom i lammbox osv så är dom som jäkla tanks o bara går rätt över mig om dom inte vill....

Gestrikefåren är ju lätta får med helt annan kropp. Och bevarendearbetet är jag ju himla intresserad av, så detta ser jag verkligen fram emot. Ska försöka hitta en dräktig tacka o ett obesläktat bagglamm till nästa år, en dräktig tacka skulle jag ha plats för nu:) Synd att vi åker bort, men hoppas hitta nåt bra djur när vi kommer hem. Men många slaktar ju undan nu inför vintern så vi får se.

 Här är hon min nya fina tjej!
 
 


Idag fick resterande kaniner rent i sina burar men två har jag kvar, orkade inte med dem så de får bli rengjorda i morgon efter jobbet.

Igår åkte Mattias med Nicke till Hälsingland där han ska bo hos bekanta under vår semester och idag åkte vi upp till Åmot med Carro. Sally har farmor o farfar lånat hem redan, så nu är det bara Fia hemma och det är sååååå TOMT!
Fy vad jag saknar våra hundar!!!!!!!

Hästarna är inne, borstade, pysslade o nattade och Fia har redan hoppat upp i min säng o somnat.


Så nu ska jag ta en mugg glögg o mysa lite innan dusch o sängen!

Och förresten har jag inte packat en pinal ännu.... men jag har köpt en ny skitsnygg bikini, röd med vita prickar:)

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar