Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 14 oktober 2012

Söndag morgon!

God morgon!

Sitter här lika tidigt idag som igår, Fia väckte mig 5,30 men sen somnade hon om så jag låg o drog mig till kl.6 när Mattias kom hem o Fia vaknade igen....

Inte konstigt att man är trött på kvällarna:)

Igår hade jag fullt upp hela dagen. Emil hade hockey träning i Ljusne igen, men vår underbart snälla farfar kom o skjutsade Emil så jag slapp. Det hade varit jättehalt mellan Ockelbo o Hagsta, fy!

Mattias vaknade redan vid 12 och tyckte vi skulle gå ut o fixa klart med fårhuset!?! Yes!!! Så det tog oss en dryg timme, men nu är det helt urmockat. Såå skönt!!! Så idag ska jag strö ut Stallosan som tar bort bakterier osv. o sen ska det få lufta ett par dagar innan jag ströar upp med halm. Kan inte med ord beskriva hur jäkla skönt att få det ur världen o klart inför vintern.

Fixade o pysslade med kaninerna också igår. Nån som ska slaktas o burar som ska städas. Nu har jag sparat råa kaninskinn som jag fryser in och är det nån som vill ha för att träna jaktapportering så finns det.

 
Såhär vackert var det ute igår morse när solen började komma upp!




Våra yngsta familjemedlemmar framför TV:n :)


Igår kväll var vi ensamma hemma jag o Emil. Mattias jobbade 12-timmars natt o Isac sov hos en kompis. Blev mys framför TV:n o tidig kväller.



Idag blir det mer pyssel o fix, så skönt med en till dag ledig! Ska ta vara på dagen på bästa sätt, för jag är inte dålig i lederna o vädret verkar bli fint.
Ljuvligt!!!

Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar