Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 22 december 2012

Dan före dan före dopparedagen!

Tjenixen!

Vaknade som vanligt strax innan 7. Gick upp o släppte ut hundarna o gick ut o tog ut hästarna o mockade. Gav fåren o kaniner frukost o sen gick jag in o tog lite kaffe. Hundarna racade som tokar o gillar snön. Själv tycker jag det räcker med snö nu.

Efter frukosten gjorde jag en saffransdeg o medan den jäste skar jag o pressade saft ur apelsiner, rev en ingefärarot o kokade lite marmelad. Köpte söta burkar på Dollar Store igår o nu blev det några fina burkar med (förhoppningsvis) god marmelad till jul.

Blev två fina saffranslängder o några bullar. Luktar ljuvligt när man bakar saffransbröd! När ändå ugnen var på så blev det ugnspannkaka till lunch.

Dammsög också men sen var orken slut. Har ledvärk iom detta evinnerliga snöande. Hundarna har inte fått någon snöpulsar prommis idag, men dom var ute med mig en timme i morse o sen drygt en timme med Mattias när han skottade samt kissvändor, så dom är nöjda.
Har badat Mimmi o Fia nu ikväll, så nu luktar dom gott till jul.

Alla julklappar har vi slagit in idag o gjort klart. Inte så många eftersom grabbarna fick så mycket när vi var i Florida, men klart dom måste få några paket.

Detta långhåriga stora lammskinn finns kvar till salu!
Jättevackert!!!
Klicka på bilden för att se det i större format.
 


Har också köpt en traktor! :)
Vi har ju kikat länge efter något passande. Antingen är dom så jäkla dyra eller så är dom i skåne eller långt upp i norr. Men igår kom det ut en lämplig i Söderhamn. Så jag ringde på direkten o efter jul kör han hem den till Ockelbo. Kanoners!

Nej, nu är jag lite trött, ska gå o ta in hästarna för natten o sen blir det ryggläge o kika på TV.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar