Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 20 december 2012

Redan torsdag...

Tjenixen!

Ooooops så var denna vecka också snart slut!



Här kommer sötaste Sót i full fart i snön!


Snö har vi så det räcker o blir över, men onekligen är det väldigt vackert ute!




Nu har vi haft lite mildare väder några dagar, med bara runt en grad kallt på dagarna och det är helt underbart som djurägare. Så nu har jag passat på att städa kaninburar o fått undan sånt. Går ju inte när det är helt tjälat i burarna:(

Skönt för en annan också när man kan ta långpromenader med hundarna utan att frysa näsan av sig. Jag har pulsat ner till skoterleden, nästan 1 km och gått 1 km längs skoterleden o sen tillbaka, så ca 4 km tur o retur. Såå skönt!
Men tittar man på "appen" i telefonen som mäter hur långt man gått ger det inte mycket... tar väl för lång tid att gå och det finns inget "snöpulsar tillägg" så det visar bara på ca 250 kalorier.
Hundarna far som galningar o det känns skönt i kroppen efteråt. Känner av lite i min höft, men det är så skönt att röra på sig ordentligt. Borde kanske gå längre med tanke på vågen.... men jag får vara glad för det jag kan. Får ta nya tag efter julen:)

Nu bor lilla Mimmi här hos oss. Hennes familj åker till Thailand på semester o då får hon självklart bo här under tiden. En såå mysig liten tjej o så enkel att ha. Har poängterat det för Mattias, att det inte märks med en JR mer eller mindre i familjen:)

Idag var vi upp till Järvsö med kyckling o passade på att åka över till Delsbo med mina sista gotlandsskinn. Dom blir nog inte klara förrän mot sommaren, men skönt att ha lämnat in dom. Hade tänkt skicka dem till Tranås. Men det känns bra med Delsbo som är vårt lokala berederi. När nu vi ändå skulle nästan dit i jobb så passade det toppenbra.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar