Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 4 december 2012

Tisdag kväller...

Tjenixen!

Sitter här så trött o slut o jag har ingen ork:(

Det ömmar i halsen o jag vet inte om det är för att det läker, eller om det är för att det är nåt galet??? Ska ta o ringa husläkaren i morgon i alla fall, för på torsdag ska äntligen tejpen bort o det vill jag inte ta bort själv.

Nu är i alla fall allt kött paketerat o stoppat i frysen. Herre jösses vilken tid det tog!
Man kan ju tro att det är en elefant jag hållit på med i två dagar, men det är bara två tackor vilket gav ungefär 11 kg färs och några kg stekskivor.
Det är mkt jobb med att skära köttet från benen så det går att mala. Annars hade jag gjort detta på en halv dag, men nu tog det nästan två hela dagar. Ja, ja nu är det ialla fall klart och jag har vilat hela eftermiddagen. Känner av snöovädret i kroppen... värker som attans.

Mycket gnäll nu!!!

Nej, tror jag går o värmer en kopp glögg o sen blir det sängen!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar