Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 8 december 2012

Lördag

Tjenixen!

Var några dagar sen jag skrev. Men det händer inte så mycket, mest bara vilar o ingen idé att tjata om de ju.

Igår morse ringde jag Delsbo Skinnberederi för att höra om inte mina skinn var klara snart.
(Vi slaktade ju bagglammen tidigt i år för de rymde bara.)
Han letade i papprena o döm om min förvåning när han sa: De skickade jag till dig den 8 november!

Ke?, har ÍNTE fått nåt meddelande från bussgods:(

Men jag ringde en minut innan dom öppnade o han svarade o jovisst hade han mitt paket ståendes där!!!
Mattias skjutsade ner mig o var bärhjälp o nu är äntligen skinnen hemma:)
Ett litet ljusgrått ligger på soffan. Det ska jag njuta av själv. Ett ska jag skicka norröver, blev så glad när jag fick beställning på ett skinn av en för mig varm o  speciell människa.
Sen finns det ett långhårigt sk. mattskinn kvar som är otroligt fint o två klippta 35 mm som också är jättefina. Roligt att alla skinnen var himla vackra, alla i olika grå nyanser från våra gotlandslamm.

I torsdags var jag ner till HC och tog bort tejpen på halsen. Gud så skönt att få bort den!!!
Hade en reaktion av tejpen så jag var absolut knallröd under:(
Inte undra på att det gjorde ont... Men annars såg allt jättebra ut, men jag har en liten bulle på halsen men det är sårvätska som kroppen absorerar själv. Så nu är det provtagning innan jul för att se hur/om jag påverkas på något vis när ena körteln är borta o ev. behöver medicin.

Igår hjälpte Mattias mig att ta ut fåren i vindskyddet. Nu är dom där, men jag har inte öppnat ut i hagen. De får vara inne nåt dygn o vänja sig vid sitt nya hem. Josra går som en hund i koppel. Hon är verkligen charmig. Så jag tog henne med grimma o koppel o de andra fick gå lösa. Mattias gick efter o stängde. Dom är himla rara de nya fåren. Är väldigt glad i dom!

Hästarna fick lite extra pyssel igår kväll. Jäklar vad det snöade! Blöta o med snöklumpar i pälsen fick dom extra med gott o fick vara inne extra länge i natt.

Idag är det ingen snö som kommer, men -9 ute nu. Snödjupet är nog närmare metern.... Så nog har vi vinter allt!

Men jag myser ju mest inne jag.... Igår tittade vi på film. Jag under min röda stickade filt som vi fick av mamma. Den älskar jag! o med fötterna på ett lammskinn, en kopp glögg o en av Emils bakade pepparkakor. Mmmmmmmm!

Ha en underbar dag!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Lammskinnet kommer att bli ett vääääldigt fint och kärt minne. Det kommer att få hedersplatsen i min nymålade korgstol och stundom som mysplats för nyaste lilla barnbarnet. Fint skall hon få ligga...

    :-) :-)

    Kram/Eva

    SvaraRadera