Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 9 december 2012

Eldvakt o hundvakt...

Tjenixen!



Liiiite less för Mattias laddade ner Picasa på vår dator (bildredigerings program). Det programmet samkör med min blogg, så nu har jag inte något utrymme kvar för att ladda ner kort i bloggen:(
Han ska få ta bort det snarast!!

Annars är det friskt. Vaknade o det var -17.
Släppte ut hästarna, mockade o eldade. Sen har jag bara gjort - ja - ingenting!

Anna kom förbi med Bärry så jag var hundvakt. Hon var o frossade julbord hon:)
Sötaste hunden o Fia lekte så det stod härliga till! Dom var inne en stund o sen fick dom vara ute ett tag. När jag stod o kikade på dem genom fönstret så var ömsom Fia ömsom Bärry underst o den andra stod över o hoppade ner den andra i snön. Tokiga hundar!
Sen när snömonstren kom in sov dom sött i flera timmar:)

Ikväll har jag eldat igen, tagit in hästarna o nattat dom o kaniner o fåren. Nu blir det en dusch o sen ut o lägga i med ved igen! inför natten. Mattias stackaren jobbar 12-timmars natthelg han, men han har i alla fall eldat o kört in skottkärran full med ved.

I morgon ska jag jobba. Längtar!
Toppen Kurt sms:ade idag o undrade om han skulle göra eld i kakelugnen inne på mitt kontor i morgon bitti. Vilka underbara arbetsgivare jag har! Myyyysigt med kakelugn!

Ja, nu är det -19 ute o jag kan säga att det biter rejält i kinderna.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar