Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 26 februari 2013

Vilken dag!!!



Första dagen på nya jobbet. Började kl.10 men var där halv så jag hann med att dricka kaffe med några av mina nya arbetskamrater.
Sen upp till smådjuren där jag ska vara. Idag o i morgon är det öppet hus 11-15 för alla som vill komma och hälsa på djuren. Det är Hedemora höns, Löpankor, kaniner o getter. Igår morse när Shania o Maggan kom dit hade geten Sotis nedkommit med 3 underbart söta små.

Mycket folk var det under dagen som kom o kikade på djuren. Dagen gick så fort!!! Hanna som var med mig o hjälpte till kom o sade till mig att det var något konstigt med en get... Följde med o tittade för jag trodde det var den nykillade som kanske släppte efterbörd eller så. Men nix, det var den andra dv.geten Flinga som hade kladd i baken. Killning på G!
Fick in henne i gethuset o stängde för. Och efter en timme eller så hade hon fått tre små ljuvliga knytten:)



 Här är småttingarna alldeles nyfödda o inte ens torra.
Två tjejer o en kille!





Här är två av Sotis killingar, hon har också två tjejer o en kille!

Vilket underbart vackert ställe Högbo Bruk är!!!
Känns ju så overkligt att ha fått detta jobb, jag nyper mig i armen för att kolla att jag inte drömmer:)
I morgon ska jag också jobba o gissa om jag ser fram mot att få se dessa småttingar!

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Erica

3 kommentarer:

  1. Men Erica vilket härligt jobb du har fått...Jag har sagt det förr och jag säger det igen...Där passar du som handen i handsken!!!!

    Stort lycka till nu!!!Det där blir kalas!!!

    Massa kramar från oss alla i Grönviken.
    (En extra kram till Sally också)

    SvaraRadera
  2. å vad kul,att du fått detta jobb.passar dig perfekt.Kram Marie,Teo och Berra.

    SvaraRadera
  3. Jätte Grattis till min duktiga dotter,
    jag är så stolt över dig
    Du får jobba med det du älskar att göra
    Lycka till , I Love You!
    Mamma.

    SvaraRadera