Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År!

Tänk att idag är det nyårsafton! Här blir det lugnt i kväll. Skulle ev. bort, men vi blir hemma. Ska ta upp kalvfilé o till det blir det nog en smarrig pot.gratäng o sallad. Måste nog baka en kladdkaka till efterrätt. Åh, vad jag är svag för chokladefterrätter! Inga raketer eller annat otyg här i kväll. Inte för att våra hundar eller djur verkar bry sig, men sååå många stackars djur blir vettskrämda för livet på nyår o sista april. Har dock köpt tomtebloss som grabbarna ska få tända ikväll:) Tänk att idag känns det som blidväder igen. Visade på "bara" -8,5 när jag gick ut till djuren vid 9-tiden. Ska ta en långprommis idag, skönt att röra lite på fläsket. Jag ska nog träna Carro lite inne idag samt lite ute. Inte lätt att träna nåt vettigt ute med denna kyla o all snö.... Men lite inkallning med ställande efter vägen o kryp ska vi nog få till. Inne tränar vi fjärr o kontakt, så vi inte ska stiltjera helt vad gäller lydnaden... Vad har ni andra för mål 2010? Mina mål, har inga nyårslöften o har aldrig haft. Men mål inför nya året tycker jag är rimligt. Mina mål 2010: Med mig själv: * Att få bli opererad o bli bättre i axeln Har hört talesättet "En frisk har 1000 önskningar en sjuk bara 1!" Men vad f-n, man måste ju ha önskningar o mål ändå! Frisk är det bara att inse att man inte kan bli med min sjukdom, utan man får ta o göra det bästa av den kropp man har! Sen är det ju tur att det finns reservdelar:) Med hundarna: * Starta högre klass spår med Carro (till hösten) * Träna viltspår med Sally Sen har jag en önskan att kunna åka på nån utställning o samla ihop så många av valparna som har möjlighet att komma o ställa ut. Skulle vara otroligt roligt att få se vad mina bebbar får för kritik på en utställning. Sen ska vi ha en valpträff i vår/sommar. Men det är bestämt, ska bara få till ett datum. Nej, nu ska jag nog ta min prommis. Ha en riktigt trevlig kväll och GOTT NYTT ÅR! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar