Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 13 juli 2012

Fredag!

God morgon!

Morgonstund har guld i mun!

Men det vette katten..... Nicke vaknade före 5 i morse o skällde till o då började Fia röra sig o sträckte ut sig bredvid mig, somna om! tänkte jag... men så vaknade hon:(
Bara att gå ut o kissa med de båda o sen gick jag in o lade mig igen. Men Fia ville inte sova längre utan bara vände o vred fast jag försökte hålla fast henne o klia så hon skulle komma till ro bredvid mig i mitt duntäcke.
Men då satte jag in henne i buren, har en liten bur står nedanför min säng som hon gillar o alltid åker i när vi åker bil. Men NIX!
Så vid 5.45 gick vi upp:(

Nu två muggar kaffe senare är klockan efter sju, men jag är fortarande trött.... får väl vila middag senare.

Min underbara man höll på o fixade o trixade nästan hela dagen igår med min mailadress. På kvällen fick han äntligen till så jag kunde göra en ifyllnad i ett formulär om vilka e-postadresser jag mailat senast... vet nån vilka e-postadresser folk har? Himlars vad svårt! och vilka ämnen jag skrivit i.... men jag kom ihåg mammas e-post och en till o vilka ämnen rubrikerna hade! Sååå sent sent i går kväll kom svar från hotmail att jag fick tillbaka min e-post!!! Yes!
Så nu har jag två mailadresser min gamla: alsjobergets(att)hotmail.com och så har jag samma men  .se på slutet. HÄRLIGT!!!



                    Hm, en katt bland kaninerna! Han är för social o go min lilla katt:)



                                 Är man stor måste man vara snäll! Bästa storebror:)




Ett kort knäppt förra veckan när vi gick mot Svartsbo, en två kilometer härifrån är det lagom att låta hundarna få ett dopp i ån innan vi vänder o går hem. Det var så pass mycket vatten så Sally fick simma i kopplet. Annars hade hon väl flytit iväg i strömmen:)


Igår em var hovslagaren hit o verkade hästarna. Han är SÅÅ himla duktig o suverän i hanteringen av hästarna.
Nu blev Isa jättefin i hovarna o om ca 6 v. kommer han igen. Det är nog det enda jag inte är nöjd med när hon var utlånad först till hon som skulle köpa henne o sen där hon var på inridning. De hade samma hovslagare o den karln ger jag inte ett lingon för.
Han låter tåna växa alldeles för långt o när Isa kom hem var hon skodd o skon passade inte ens hoven utan var för liten:(
Men nu börjar hon komma tillbaka i form o det är jag glad för!
Norma tog han väldigt lite på för hon hade jag raspat för några veckor sedan o fölis tog han också pytte på mest för hanteringens skull. Maria hjälpte till att hålla henne för hon sprattlade lite först, men sen stod hon jätteduktigt.
Jag brukar lyfta alla hovar varje kväll o så för att hon ska lära sig. Enklare när dom är små o enda chansen för mig att kunna orka hålla emot om hon gör något. Idag ska jag ringa chipmärkaren o bara det är gjort så tror jag dom ska få gå ut på betet med fåren.
Fast jag vet inte.... jag vill gärna ta in dom på nätterna när det är sånt skitväder o massor av knott. Men om det blir lite sommar så kan dom få gå ut på bete en vecka eller så.

Sent igår kväll blev det uppehåll så då gick vi en långtur med hundarna i skogen. Gick vid 20,30 o kom hem nästan en timme senare med fyra väldigt trötta o nöjda hundar. Fia får bärhjälp, hon är ju bara 13 v. så jag vill inte att hon ska gå så långt men roligt att ha henne med. Hon älskar att åka på armen när vi tar upp o bär henne:)

Nej, nu ska jag gå ner o hänga lite tvätt. Lika bra att greja på när man ändå är uppe. Sen ska jag nog ringa Erika o höra om hon blir hemma nåt så ska jag åka dit en sväng.

Ha en fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar