Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 6 juli 2012

Glad o sorgsen på en gång...

Tjenix!

Har äntligen fått lite datatid... blir så här strax efter 7 på morgonen då jag har släppt ut hästarna o gjort klart stallet o tar min första kopp kaffe.
Annars sitter grabbarna med kompis på alla datorer + att kompisen eller kusin Jocke har en egen dator med:)

Men NU ska jag skriva lite.

Igår var jag till Svärdsjö o mötte upp Lennart. Han har Märtas pappa o hans bror och har pysslat med vallning i många år. En underbart varm människa som är så lugn o trevlig o helt enkelt en sån person det känns som man har kännt i evigheter fast man bara träffats några gånger.
Han har tagit Märta på prov o ska känna av i två veckor. Det kändes så  otroligt bra att just han ville ha Märta!
Jag känner att han är den som verkligen kan plocka fram hennes underbara egenskaper o förvalta henne på bästa sätt.
Samtidigt är man sorgsen för det är så jäkla jobbigt att sälja en hund!

Men eftersom Märta inte går ihop med våra småhundar så har detta beslut vuxit fram under en längre tid för problemen med Märta o Sally började redan i höstas.

Vi har fösökt o hållt dom åtskilda o alltid tänkt på var är den ena när den andra ska ut osv. men det går bara inte i vardagen att ha det så när vi har så pass många hundar o barnen i huset.

Nu önskar jag Lennart varmaste lycka till med min lilla turboråtta o hoppas de trivs ihop. Där får Märta jobba o träna o komma ut på tävling, jag är helt trygg med Lennarts kunskaper o hans sätt att träna o vara med sina hundar. Märta hade inte kunnat hamna bättre än där!

Och Tack Märta, Jag har lärt mig massor o njutit av varenda minut vi tränat tillsammans!!


På väg hem stannade jag o Carro vid en sjö så hon fick bada. Det var så vackert där o jag ville bara stanna o släppa ut tankarna o "bara vara".




Idag ska jag o kolla på en annan bil. Jag är ju inte helt nöjd med min 2-hjulsdrivna bil... så nu ska jag kika på en nästan lika men 4-hjulsdriven. Det är så värdefullt med en 4-hjulsdriven bil när man bor så här på landet o ibland ska dra hästtransport efter. Hoppas den är lika fin som den ser ut!

På vägen hem ska jag stanna till hos Marie o hälsa på!

Nej, nu ska jag ta lite påtår o gå ut o njuta!
Klockan är innan 8 och solen skiner från blå himmel o det är redan så varmt o skönt ute. Rosorna blommar o det doftar så härligt.



Ha en riktigt fin dag!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Åh så ledsamt! Jag funderade just när jag såg Märta på kort med Lennart från SDV vallvecka. Ja så kan livet bli ibland. Stor kram till dig! Och hoppas Lennart vill behålla henne. Han har ofta frågat om henne när vi träffats på vallkurs.

    SvaraRadera