Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 8 juli 2012

Söndag morgon...

Tjenix!

Oj vad dessa två dagar gått fort!

Fredagen var vi o kikade på bilen, möttes upp vid Kvarnbacken i Storvik. Vi var lite tidiga så vi hann med att fika och det var himla mysigt att sitta där o bara njuta en stund. Fia var med o hon sköter sig kanon! Hon sov i sin bur hela vägen dit, snäll o glad i kopplet o hälsade på de andra som var där som kom fram o ville hälsa på henne.

Så kom de med bilen... Jag tar det kort: görskitig innuti o trasig klädsel också funkade inte styrservon:(
Idioter!
Så så blev det med det, denna välservade o fina bil enl. annons o när jag pratade med karln.

Därifrån åkte vi vidare in till Sandviken o hälsade på hos brorsorna Berra (ur samma kull) o Teo (ur Sallys första kull) med familj. Vi drack kaffe på altanen o hundarna busade på gräsmattan. Fia är större än Berra o jag blir liiite orolig att jag får en för stor hund...
Men jag hoppas hon håller måttet för utställning för jag vill gärna åka på lite utställningar med henne.
Alltid lika trevligt att umgås med Marie o efter två timmars hundbus tackade vi för oss, då var våra småttingar trötta o vi åkte vidare.
Fia sov hela vägen in till Gävle:)  Vi käkade på Max o hade bilen bredvid så vi hade koll i värmen.
Sen vidare till Biltema mm o handlade lite smått o gott. Jag o Fia stannade kvar ute o vi gick o strosade på gräsmattorna där. Jag kan ju inte påstå att hon sett många bilar direkt... men det fick hon göra nu, men hon bara satte sig o tittade när dom åkte förbi nära o brydde sig inte ett dugg. Hon är riktigt cool!
Hon sov hela vägen hem också o hon gillar verkligen att åka bil.

På kvällen blev det promenad o hundbad. Nicke håller man på att skratta ihjäl sig åt! Han simmar med höga knän i fram så det skvätter upp säkert en meter upp i luften, då skäller han o hugger i vattnet. Han håller på så länge han får... simmar runt runt runt, hugger vatten, skäller o bara njuuter:)

Igår följde jag med Marie o Teo till Alfta på hundutställning. Vi hade tur med vädret o slapp regn när vi var där. Teo fick excellent + ck o gick in i bästa hane, där blev han placerad 3:a med R-cert. Åh, vad glad o stolt jag blev!!! Marie är så duktig att visa honom o Teo är riktigt bra, men sen vet man ju aldrig vad domaren tycker, men igår gillade hon honom:

"Utm. typ, Mkt fint huvud o uttryck. Bra hals, överlinje o svans. Lite lösa armbågar. Mkt välvinklad bak. Bra päls. Rör sig lite löst fram."

Tack för en riktigt trevlig dag Marie o Teo!

Kan ju nämna att jag såg några av aussierna gå förbi..... otroligt vackra men inget jag skulle vilja ha. HUR kan dessa pälsmonster med bernesennenbenstommar orka jobba??? Men så ser man inte så många med dessa linjer i brukset heller.......  Det är verkligen sorgligt för rasen att den delas såpass, tycker jag ialla fall.

På em ringde Lennart. Åh, vad glad jag blev att höra om Märta, sådär så man blir alldeles varm innombords! Dom hade tränat o Märta fixade delningar mm. Lennart är himla duktig o han plockar fram det bästa hos Märta. Han tycker hon är väldigt lätt att träna o han lät såå nöjd med henne. Det värmer!!!

På em. fixade vi här hemma o var ute. Varmt o tryckande... kändes att det var väderomslag på G. Sen vid 16,30-tiden gick strömmen!
Vi hade varit ner till sjön o badat hundarna o när vi kom hem var det strömlöst.... så vi satt här ute på verandan o visste inte vad vi skulle hitta på. Men jag frågade Emil om vi skulle meta. Det ville han så vi letade mask o Mattias stoppade spöna i lådan bak på fyrhjulingen o så åkte vi ner till sjön.
Fiskarna var inte alls på hugget o efter en halvtimme timme åkte vi hem.
Fortfarande ingen el.... hur tråkigt som helst att vara utan ström!
Men så sa vi att vi åker o köper varsin sallad på ICA eller korv på macken o käkar till middag. Men pyttsan! Det var strömlöst i Ockelbo också o allt stängt!

Då åkte vi ner till mina underbara svärföräldrar. Där fixade dom till middag till oss fast dom nyss ätit själva. Vi fick grönsaker grillat på grillen, potatis o falukorv, enkelt men helt underbart gott! Lillemo gjorde även efterrätt, så vi fick kaffe o glass med jordgubbar o banan. Vi hade en jättetrevlig kväll o frammåt 22-tiden for vi hemöver.

Idag är det grått o regnsjukt i luften. Får se vad vi hittar på, jag är sugen att lägga ett spår till Carro ialla fall.

Ha en riktigt fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar