Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 1 juli 2012

Söndag!

Tjenix!

Men OJ vad dagarna går undan!

Har väl inte hänt nåt uppseendeveckande direkt här hemma.

Men jag har varit in på kirurgen o fått min cysta tömd och det känns jätteskönt. Doktorn var supertrevlig o duktig. Uppskattas!

Hon frågade om jag ville ha cystan tömd o det ville jag ju gärna. Trodde jag skulle få en tid i höst typ.... men icke.
Hon kallade på sköterskan som inte kom... tryckte då på larmet! och vips så var sköterskan där. Funkar alltid kanon sa hon med ett leende. Härlig doktor:)

Så tog hon fram en kanyl, spritade halsen på mig o så sa hon att "Nu sticker det till!"
GULP!
Ingen bedövning eller... ?? Sved till sen kändes det att trycket i halsen lättade o så var det klart på en halvminut.
Gick det bra? frågade läkaren. Jaaa, sade jag.
Toppen! sa hon, jag gillar när patienterna överlever!
Helt underbar doktor! :)
Så var det klart o så får jag svar på vätskan om tre v. ca för den skickar dom på koll.

Igår var jag på valltävling i Högbo. Hjälpte till o det är alltid så välordnat o trevligt. När jag gick upp strax efter kl.6 så ÖSTE regnet ner:(
Men när jag kom ner till Högbo strax efter kl.8 så slutade det regna o sen var det faktiskt uppehåll hela dagen. Knott i förbannelse var det där, men det är ju bara att bita ihop o låta dom äta på en.....

Idag har jag fått massor gjort i trädgården o växthuset. Hade fått meddelande att mina gamla väninnor skulle ut på en shoppingresa jag GÄRNA följt med på, men det gick tyvärr inte idag.
Jag väntade på ett telefonsamtal som är väldigt viktigt angående Märta...
Hade annars kunnat följa med till Söderfors med Annika o Erika men sånt är livet o jag hoppas jag kan lura med dom på nån annan utflykt till nån fin handelsträdgård en annan helg.

Allt verkar lösa sig med min underbara lilla turbotoka till det bästa o det värmer mer än nåt annat i hjärtat!

Annars donar jag på med mina djur o barn o hus o jobb o ...... Tja det är väl rätt fullt upp här hemma! :)

Nu har ialla fall My åkt till sin nya familj, ev. kommer hon tillbaka om det inte löser sig vid jobb osv. men det är ingen fara. Men det är otroligt mkt jobb att ha två valpar i huset!
För när dom blivit dryga 8 veckor ska dom ju präglas för livet med diverse saker som de ska läras. Jag vill ju inte att dom präglas tillsammans utan som egna individer så det innebär ju att alla skogsprommisar, träning för utställning, följa matteträning lös mm. mm. måste göras x 2.

Men nu har hon åkt o vi tycker det är jätteskönt med bara en valp i huset,  även om man saknar valparna sååå mycket.
Men alla har helt suveräna hem än en gång och det känns bara HELT UNDERBART i en kennelmammas hjärta!

 Här är det bus!



Mera bus! 



Nu börjar vi bli trötta! 



Nu ska vi nog sova!

Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar: