Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 20 september 2012

Förkyld:(

Tjenixen!

Min förkylning är envis som attan o vägrar att släppa sitt grepp... Förbaskat trist för man blir så orkeslös o trött fort!

Jobbade idag och idag var jag ute o hjälpte Siw med att packa lite olika saker inför morgondagens Bondens Marknad i Uppsala. Roligt att göra nåt annat än att bara sitta o vända papper:) Stortrivs med mitt jobb o det är alltid lika roligt att gå dit. Önskar att alla hade ett sånt jobb att gå till! För ofta läser o hör man att folk klagar att det är si o så tråkigt på jobbet mm. Jag är lycklig jag!

Trotsade förkylningen o gick en liten prommis med vovvarna också var katten Pelle med. Vi hade nya kameran med en Nikon 5100 och provade knäppa lite kort. Gud vad roligt med en riktig kamera!!!
Men det blir väl att man vill köpa till olika objektiv längre fram.... I-lands problem! :)
Här är dagens bilder ialla fall, helt oredigerade..... för nåt sånt program som är bra lär man väl också ha.







Fick hem en ny rundbal hö till hästarna i kväll. Så skönt att ha fri tillgång i hagen till dom. Tjocka o feta blir de, men jag tycker om att dom har att pilla o äta o jag slipper bli stressad om jag inte hinner hem så dom får vänta längre än 4 timmar på mat.
En halmbal fick jag också hem, så nu ska halmas upp i boxarna så det blir myyyysigt! Älskar prasslet med halm i boxarna, blir liksom sån varm skön känsla då.

Nu ska jag kurera min förkylning med en kopp grönt te o honung o peta i mig en alvedon.

Ha det gott!
Kram Erica




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar