Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 16 september 2012

Summa sumarum av söndagens bravader...

Go kväll!

Imorse ringde klockan 5,45, inte såå tidigt utan mer i "vanlig stigaupptid".

Kokade kaffe o packade ryggan, stoppade Carro i bilen o åkte upp till Bollnäs BK. Samling var 7,30 och vi var 8 st som samlades för att tävla högre spår.

Jag drog nr. 5 och efter lottningen hade vi platsliggning innan vi åkte ut i skogen.
Alla klarade platsen galant utom en hund som avstod.

Mitt spår började jättebra med ett fint upptag o Carro jobbade bra i fin terräng. Sen gick spåret ut på ett hygge o det var högt gräs o det blåste
som f-n.  Carro började ringa o jobbade med lite högre nos o gick tillbaka o snurrade... Såg ett färskt älgspår där vårt spår gick o förmodligen var det älgens spår som störde i näsan... Hon fixade ut det o följde vårt spår. I änden av hygget gick spåret in i skogen igen o där blev det också snurr innan hon redde ut hur spåret gick. Vet dock inte vad som störde i näsan där??
Nu gick spåret genom nån jäkla tät granplantering o det var tätt som attan o fy vad jobbigt det var. Nerförsbacke i detta snår o så hade de röjt björksly o det var typ 3 dm höga tunna stubbar som bara var nån cm grova som stod upp o så ris på det:(
Jag kämpade för att hålla mig på fötterna o fick ropa "stanna" flera gånger till Carro så jag inte skulle ramla. Hur jobbigt som helst o jag är ju orolig att göra mig illa i höften.
Vi svettades o jobbade på o så: slutpinnen!
Fasiken vad skönt!
Jag var såå svettig på ryggen o blöt ända ner på trosorna så det klibbade.
Tiden? Vi klarade oss med nöd o näppe på maxtiden! 6 + slutpinnen så endast en pinne borta. För modligen den första, för den går hon oftast över.

Såå glad o jättetrött var både jag o Carro. Herre jösses vilket slitigt spår:(

Ner till en korsning o slöt upp med resten av gänget. När jag kom så körde de igång uppletande nästan direkt. Jag tog mig lite tid i bilen innan jag åkte ner, för att dricka o vattna Carro o bara pusta.

Uppletandet gick fort o det blev snart vår tur. Carro var trött men jobbade in två föremål jätteduktigt. Men sen var orken slut!
Hon sprang lite planlöst o jobbade inte riktigt, man såg att det var soppatorsk. Så betyget blev 6,5 p.

Ner till klubben o det var lunchpaus innan lydnaden. Skönt att vila o äta o pusta ut! Min höft började ömma o jag var inte på topp.... inte Carro heller för där var det fortfarande soppatorsk när hon gick lydnaden....
Helt seg o ingen motivation hade hon.
Tråkig känsla då! Men vi skrapade ihop 453,5 p och hamnade på en 4:e plats med godkänt idag igen.
Är så glad över vår insats för vi slet verkligen idag. Godkänt i högre är ju inte dåligt o allra helst inte när man ligger i övre poängspannet, så jag är jättenöjd. Glad att vi kommit igång o tävlat igen, jag o min goa vovva!

Nu när vi kom hem har jag gått en liten skogsprommis med alla hundar o skött om alla andra djur. Nu har vi precis ätit o jag ska nog ta en värktablett o gå o vila. Himla trött o öm i höften:(
Ja, ja vi tar väl nya tag bara vi vilat lite! :)

Ha det gott!
Kram Erica

6 kommentarer:

  1. Du är så jäkla duktig !!!!!!

    /Erika

    SvaraRadera
  2. Marie ,Teo och Berra.17 september 2012 kl. 07:16

    Hej och Hå! Grattis till era prestationer.Ni är jätteduktiga.Kram

    SvaraRadera
  3. Vad imponerad jag är av dig Erica!!! Superbra jobbat!! Kramis

    SvaraRadera
  4. Åh, vad gulliga ni är, det värmer verkligen!!! Kram

    SvaraRadera