Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 22 september 2012

Lördag i regn o rusk..

Tjenix!

Igår så strök jag mig från dagens tävling i Edsbyn. Tog verkligen emot! Men denna förkylning o lätt feber gör mig orkeslös o jag blir svettig bara jag promenerar. Så det var bara att inse att förkylningen vann o jag bet i det sura:(
Det är krävande nog att tävla högre spår fast jag är frisk, så med lite feber så....

I morse när jag var ut med hundarna strax efter 6 så vräkte regnet ner! Kändes faktiskt helt ok att gå tillbaka till min varma säng o dra täcket över huvudet o somna om!!!
HELA dagen har regnet vräkt ner:(


Bakade mitt lätta matbröd som jag gör i grytan o medan den degen skulle jäsa 2-3 timmar bakade jag kanelbullar. Skönt att baka o ha ugnen på när man är så frussen!

Var till Granngården o köpte häst, hund o kattmat o fixade sen alla djuren. Gick en liten promenad ner till åkern o vände med hundarna o sen har jag bara varit inne.
Har eldat ordentligt så värmen är på o nu är det säkert 24 grader i vardagsrummet. Fryser lite ändå, så jag har tjocktröja o myser.

Nu doftar det vitlök o gratängen är snart klar. Vi ska äta potatisgratäng o ha lax i folie till. Mmmmm!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar