Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 5 september 2012


Gokväll!

Skriver några rader, för nu var det dåligt med uppdateringar här.

Lördagen var jag ner till Högbo på utställningen med Anna o Tuva. En jättetrevlig dag, men fy så lerigt det var där... Tur man hade gummistövlar på! Hur de vackra gräsmattorna runt bruket ska bli sig lik igen vette katten. Alla gräsytor var lervälling!

En stor eloge till mina underbara valpköpare o "mina" underbara valpar som fick fin kritik i helgen o skötte sig såå himla bra fast det bara var klafs i ringarna.

Nedan bild på Bamse o Teo från vår första kull.


Alsjöbergets Brown Bear o Alsjöbergets Best Commander



Duktiga Marie o Teo var tappra o ställde alla 3 dagarna!
Jättefin kritik alla dagar men det räckte inte till cert....



Här visas fina Bamse av duktiga Tina!
Bamse fick bra kritik o Very Good.
 
 
Fina Bamse är så lik Sally o ser lika bedrövad ut över att behöva vara på utställning:)

Alla kort har Bamses husse Tobias knäppt o jag har "tjyvat" dom från facebook.

Ja, när man såg alla stackare i lågskor o finklädda så tja, vad säger man.... men dom kan inte ha haft det lätt under helgen. Tänk att dessutom bo i husvagn eller husbil o ska vara där hela helgen o stoppa in sig o hundar i den efter att varit ute i denna lera hela dagen.... FYYY!

Lördagen var dock toppen resultatmässigt för fina Tuva som fick 1-1 och CK. Hon är ju slät o de har svårare på utställning, men Tuva är helt otrolig med sin utstrålning så man kan bara inte missa henne i ringen. Såå glad för alla våra valpars resultat, för bara att försöka få fram rörelser på hundarna i denna kladd var ju jättesvårt. Kram på er alla som kämpade på i leran!

Jag skulle ju åka ner även söndagen o hälsa på Tobias, Tina o Bamse men trist nog så ville inte kroppen vara med på söndagen. Blev väl kall på lördagen så jag var stel som attan på söndagen:(

Idag har jag ialla fall varit ute i skogen med vovvarna. Vi plockade 3,5 liter lingon som jag gjort sylt på och även blåbär som det blev en burk med sylt av. Härligt!

Ikväll gick jag o vovvarna en sväng på 2,5 km och nu ligger dom utslagna här bredvid.

Nu ska jag ta o krypa ner också, en dusch först bara!

Ha det gott!
Kram Erica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar