Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 9 september 2012

Söndag...

Tjenix!

Lite mer om gårdagen:)

Gick upp vid 4,20 satte igång kaffet o bara det var klart o jag påklädd o allt nerstoppat i ryggan packade vi oss in i bilen.
Mötte upp Marie o hennes springer Xit vid OK. Sen åkte vi till Borlänge BK. Samling var kl.7, tidigt som f-n och man undrar ju när klockan ringer om man är riktigt funtad:)

Termometern visade på bara +2 grader o var ner på noll runt Falun!



Men vi var 16 anmälda till tävlingen så det är ju ialla fall fler som har nån skruv lös:)
Det var lite bortfall så vi var 12 ekipage som startade. Först lottning o jag drog nr 1 och Marie fick nr 3. Utfärd till skogen.

Fick min upptagsruta visad o kollade in var snitslarna satt. Gick sen o hämtade ut Carro ur bilen så hon fick en bensträckare innan spåret, så kom domarna så vi gick till rutan.
Påsläppte var klockrent. Hon gick rakt ut o till vänster o höll nosen nära backen o riktigt fint drag i linan, sådär så man känner att det är målmedvetet spårarbete. Kändes jättebra!
Men sen gick vi, och gick o gick men inga markeringar av pinnar..... Men vad fasiken, ska hon inte markera!? Men så lade hon sig! Första pinnen! Yes, massor av korv o beröm o sen fortsatte vi. Fin terräng o underlaget var toppen, det var kallt på morgonen o fuktigt så massor av vittring. Sen markerade hon andra pinnen, och tredje osv. Jag belönade med korv o var så himla glad. Carro jobbade toppen! Så sista slutpinnen i hamn o jag var så himla glad över hennes kanonjobb. Kikade i midjeväskan två, tre, fyra, fem, SEX pinnar! Tjoho, bara en pinne borta! Sex pinnar + slutpinnen var kalas och mycket bättre än jag trodde först. Betygen blev 10 på upptaget o 9 på spåret!

Tillbaka till klubben o efter en timmes vila drygt, så var det dax för uppletande.

Trevligt att vi var tre från vår klubb o tävlade. Det är så mysigt att kunna fika o så när det blir mycket väntan som det blir i brukset!

Pirrigt när man går som första hund! Men samtidigt skönt att ha det gjort.
Fin ruta o Carro kom in med alla tre föremål med fint jobb. Sista föremålet tappade hon vid mina fötter o jag kommenderade apport så hon avlämnade det korrekt. Betyg 9.

Ja, efter skogen o uppletande var jag såå himla glad o nöjd över vår insats! Vi jobbade kanon och Carro var pigg o glad hela dagen. Lydnaden var sisådär. Men det HADE räckt till uppflyttning till elitklass om hon bara hade hoppat över hindret. FAN VAD NÄRA!
Fria följet fick vi 8, Inkallning m stå 7, Framåtsändandet 5 det var dåligt idag... Krypet 8-8,5, skallet 7-5 hon startade dåligt, tunga apporten 6 det var många som tappade den idag! Platsen 10. Och sen... hoppet då:
Hon hoppade över o satte sig snett bakom o på återhoppet tänkte hon springa bredvid hindret tillbaka. Jag rappade i nej, HOPP! och då stannade hon bakom hindret, kikade sen fram på andra sidan runt hindret.... o jag sade hopp igen. Då tvekade hon igen o stannade bakom hindret o jag sa hopp tills hon hoppade över o kom in rätt.
Domarna gav såklart 0, men han närmast berömde mig för att jag inte lät henne göra fel. Nej, sa jag det är absolut förbjudet att gå förbi hindret.
Tja, men visst är det surt med en 0:a på hindret, men ändå är jag sååå glad o det känns himla bra att vi ändå var så nära. Då är vi på rätt väg!
Eftersom jag ändå inte vet om jag klarar att gå elitspår själv utan kanske måste ha intyg om höften då o hjälpare som går spåret, så är jag glad att vara kvar i högre klass.
Summa lydnad: 183,25 p
Summa special: 295 p
Totalt: 478,25 och godkänd med 4:e plac.

...... Men det hade varit fint med uppflytt till elit!!! :)

Tack för en trevlig dag Marie o även Veronica!

Nej, nu ska jag ladda om kaffetermosen o åka ut i skogen snart igen. Idag har jag valpkursgång i skogen o dom ska få prova spår o lite sakletning.

Kram Erica

1 kommentar:

  1. Åh vad stolt du kan vara över skogsmomenten!!! Snöpligt att vara så nära uppflytt. Ni fixart nästa gång!

    SvaraRadera