Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 17 september 2012

Mååååndag!

Tjenix!

Morgonen började med gråväder, blåst o regn. Ingen bra kombination tycker min kropp:(

Men efter jobbet åkte jag hem o käkade lite. Sen klarnade det upp så jag o Mattias tog hundarna o gick en sväng i skogen.

Hade tid hos tandläkaren o gruvade mig för det... bet nämligen sönder TVÅ kindtänder
förra veckan:(
Var ner till Sandviken o shoppade o i affären kände jag att jag var hungrig. Köpte en påse nötmix, tycker det är bättre än godis för då mår jag bara illa av sockret.... Nu ska jag ALDRIG mer äta nötmix! Glupsk som man är stoppade jag in en näve nötter också KRASH! sa det när jag tuggade! Fy sjutton!
Tur jag hade en underbart gullig o trevlig tandläkare. Det var såå fint bitarna gått ur sade han. Jag behöver nästan inte ens borra. Men jag tar bort den gamla amalganlagningen i ena tanden, det får du på köpet!
Så det gick rätt fort att få till gaddarna och nu är man hel igen. Inte så dyrt heller, trodde tusenlapparna skulle skena iväg! Men bara drygt 2 blev det så det var över all förväntan. Nu kommer det dröja innan jag stoppar in en nöt i kakhålet kan jag ju säga!!!

I eftermiddag blev det en till tur med vovvarna o mannen samt fix med kaninerna. Riktigt skönt ute o jag grejade på o bara njöt.

En uppletanderuta gjordes till Carro ikväll. Blev här ute på åkern o jag vallade av ca 40 m djupt o 15 m brett. Lade ut 3 "roliga" föremål som jag vet att hon gillar. Skickade ut o berömde jättemycket på väg in samt fick Carro massa godis vid sidan. Carro jobbade jättefint o man såg att hon njöt!
En riktig motivationshöjare för hennes självförtroende efter söndagens soppatorsk på tävlingen.

Nu blir det lite TV-mys o sängen!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar