Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 13 september 2012

Jisses!

Tjenix!

Ja, jisses vad dagarna rinner iväg!


Den här veckan har varit rätt hysterisk och det känns bra att det blir lite mer andrum nästa vecka.
Söndagen tillbringade jag med mitt härliga valpgäng i skogen.
Dom är 9 st och väldigt duktiga med sina hundar. Det är en salig blandning med blandras, lagottos, spriner spaniels, älghundar o trädskällare och alla har väldigt duktiga förare vilket underlättar för mig som instruktör.
Först dirrigerade jag ut alla så dom lade korta spår till sina vovvar. Medan spåren låg till sig gjorde vi en uppletanderuta i rönnåsbacken. Vi hann prova med nästan alla hundar innan de fick gå spåren. Några var gröna såklart o fattade inte så mycket, medan nån var jätteduktig o hämtade sin leksak. Tycker det är en bra övning för att aktivera vovvarna så jag förklarade lite om uppletande o hur dom kan göra olika övningar för att stimulera hundarna.
Sen var det dax att gå spåren för dom. Alla var superduktiga i spåren!
Det är himla roligt att ha kurs med så duktiga o engagerade förare.

 Min passionsblomma som är så vacker o blommar för fullt!
 

Måndagen var det jobb, tränade Carro på bruks, HOPP! och tungapporten var det focus på. Hon hoppar klockrent, vad annars!?

Tisdagen var det jobb sen hem o fixade här hemma med djuren o tränade lite med Carro. Sen hade jag valpkurs på kvällen.

Onsdagen var hysterisk fast jag var ledig!
Upp vid 6 som vanligt, ut med hästarna o in o väcker grabbarna o får iväg dem till skolan. Ut o gjorde klart stallet o gav kaninerna.

Till vetten kl.10 för kastrering av katten o vaccinera Nicke.

Hem o käkade lite fil sen hade jag o Anna kurs på bruks. Vi har så man kan hyra en instruktör för privatträning o vi hade ett "problemhundsekipage" som vi haft en timme med för två veckor sedan. Dom hade gjort framsteg o fick mer träning o tips för att komma vidare. Himla trevlig hund egentligen!





Vackra kissemissen är en "det" nu!
 

Sen hem o gick en skogstur med vovvarna o plockade blåbär. Blev nog dryga 2 liter ialla fall. Blir härligt sylt till grabbarna!


Vid 16-tiden kom de och hämtade gotlandsbaggen som nu är såld o får jobba vidare med nya fruar.
Svärföräldrarna dök upp i samma veva o vi fikade efter baggen var lastad.

Käkade lite supergod kålpudding som snälla svärmor gjort o sen till klubben för styrelsemöte. Pust!

En bild från utställningen i Rättvik på en däckad Berra,
det är jobbigt att vara snygg!:)



Idag är min förkylning sämre o jag har fixat stallet efter jobbet och sen gick jag in o lade mig. Ska bara vila idag! Hade tänkt åka upp på klubben o träna men det får vara. Måste bli pigg i kroppen o jag känner att det är vila som gäller.

I morgon är en ny dag med nya möjligheter!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar