Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 26 december 2009

Storm!

Ua, ja idag har det blåst stormvindar och knappt djuren vill vara ute. Hästarna har stått där de hittat någorlunda lä o fåren har legat i vindskyddet mest hela dagen. Jag klädde mig rejält när jag var ute o fixade med djuren, sen har jag inte velat sticka ut näsan... Hittade ett halvt paket jäst i kylen så jag bakade två lusselängder. Supergott! Mattias är o tränar, Isac åkte till Jocke o jag o Emil slappar o tittar på TV. Det blir bara mys inne idag. Ska strax gå ut o ta in hästarna o pyssla lite med dem o kaninerna. Nya gotlandshanen är en riktig liten goding som gärna myser i famnen en stund. Jag vill ju gärna kela med mina djur varje dag:) Ska försöka få Mattias att såga några bräder till burarna innomhus. Vill få dem klara tills jag ska para honorna i vår. Vill ju ha riktigt stora burar men det funkade inte med kompostgaller som nät till kaninungarna. Så nu ska han få sätta dit fyrkantsnät o samtidigt göra en tredje bur längst upp. Har haft förvaring där, men kan lika gärna ha en extrabur däruppe "utifallatt". Blir man kvar med ungdjur kan det vara bra att ha en extrabur eller så. Ha en skön myspyskväll i blåsten! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar