Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 8 december 2009

Tisdag den 8:e

God eftermiddag! Här hostas o hackas det fortfarande... Suck! Men jag är väl extra mottaglig pga. mitt nedsatta immunförsvar. Idag fick även Isac vara hemma för han är heller inte pigg... Har bara fixat det nödvändiga med djuren också hjälpte Mattias mig att hämta några småbalar med hö. Ska fixa till lite istallet, till helgen får jag hem en ny gotlandskanin. En jättefin hane från Ewa. Han är obesläktad med min Rosmarin, så då har jag ett avelspar i vår:) Nu i em. bakade jag en julkaka. Det var med choklad o nötter, såå underbart god. Mums! Sen när ändå ugnen var på snodde jag ihop en choklad sockerkaka. Man får unna sig lite gott till kaffet när man är sjuk:) Tja, nu ska jag göra lite middag. Det blir currytupp. Senaste tuppen som vi nackade, faktiskt himla gott med vårat eget kött från ungtupparna. Har en till ungtupp som ska nackas, men han får nog växa på sig lite till först. Ha en trevlig kväll! Kram Erica

1 kommentar:

  1. Spännande med en ny kanin = )))))
    Ser fram emot små kaninbebisar i vår = )

    Ha en bra dag och krya på dig!

    Kram Lena

    SvaraRadera