Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 13 december 2009

Tredje advent!

God morgon!
Sitter här i mörkret o klockan är bara strax efter 7. Kunde inte sova pga. värken i axeln... ingen idé att ligga o vrida o vända längre. Så nu sitter jag med en kopp te o har tagit värktabletter för att komma igång.
Ska gå o släppa ut hästarna bara det blir lite ljusare ute. Tänk vad kolsvart det är, men aningen frost på backen är det åtminstone, det lyser ju upp lite grann ialla fall.
Har ni köpt klart alla julklappar? Här är det faktist nästan klart, fast jag inte varit in i en affär. Beställde skidjacka o byxor till Mattias på rea på Stadiums hemsida. En vit jacka till mig köpte jag också, den blir fin i vår. Mattias har varit o köpt grejor till grabbarna o sen har vi köpt via nätet till dem också. Enkelt o smidigt!
Jag önskade mig nya tuttar eller en ny kanin:-) Ja, ni vet jordens dragningskraft har ju satt sina spår, samt att man ammat två barn såklart. Så dom skulle behöva flyttas upp en dm eller så.... Men min snälla make tycker att jag duger som jag är, så då fick jag en kanin istället. *ler*
Jag önskar att jag orkade fixa lite mer julpynt här hemma. Har inte orkat tova så många tomtar som jag önskat. Men med axeln som den är o denna attans envisa förkylning så finns det inte med på världskartan att jag ska kunna tova... Men idag ska jag byta duk på köksbordet så det blir en röd löpare samt mera ljus. Åh, vi tänder ljus överallt på kvällarna, det är såå himla mysigt.
Igår gjorde jag rent åt hönsen. Dom får extra med halm på golvet nu till jul så dom kan gå o sprätta. Sen ska jag hänga in buketter med torkade nässlor som jag torkade o har hängandes i pannrummet. Köpte även fodervete, det ska dom också få till jul samt skalade solrosfrön. Det blir julmys till hönepönorna:)
Kaninerna får äpplen, morötter, grankvistar o hårtbröd, men det får dom iof varje dag, fast inte alla sorterna på samma dag. Dom ska också få massor av halm i burarna så det blir mysigt.
Hästarna blir det ungefär lika till. Halmade boxar, äpplen o morötter med havren. Jag älskar att fixa julmys även till djuren. Oj, Missan har jag glömt, måste köpa nån sån kladdmat till henne. Undrar om hon gillar sånt? Men efter steriliseringen verkar allt slinka ner där...
Nix, pix. Nu ska jag dricka teet o vila axeln. Man gör för mycket med värktabletter i kroppen...
Ha en underbar 3:e advent!
& en extra Kram till alla Sally bebbar med familj, jag vet att flera av er läser bloggen:)
En bild från Emils lucia i kyrkan igår. Han var enda stjärngossen, till höger i bild.
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Önskar Dig en underbar Lucia och 3:dje advent!

    Kram Lena

    SvaraRadera