Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 23 november 2010

Äääntligen! :)

Heeela gänget på fällen i köket 101120
Goa Cinnamon Bun har somnat i Mattias famn:)
Tjenix!
Ja, så har vi äääntligen internet!!! Jag måste erkänna, jag är beroende... Fy sjutton vad det har varit trist att vara utan internet!!!
Men nu har vi ett tillfälligt o det funkar så jag klarar mina besök på nätet o är helnöjd:)
Mycket har hänt sen sist. Valparna är vet. besiktade, chippade o vaccinerade o två flyttade i helgen. Två flyttar i slutet av veckan o sen är det bara Coffee o Kakan kvar.
Idag hade valparna varit ensam rätt mycket för jag var tvungen att leverera kött till Gävle o Valbo o Mattias följde med. Var in en snabbsväng på IKEA o köpte lite tyg o ljus. Skjutsade hem Mattias så han kunde fixa med valparna. Isac hade kommit hem redan, han är duktig att ta reda på om det är nån kisspöl, men det var dax för lite mellis o det brukar inte han ge dem.
Sen var jag o packeterade älgköttet o det var himla skönt att få ner det i frysen. Åh, är så glad att jag fick tag i 10 kg, det blir gott att ha!
När jag kom hem fick valparna vara ute på gården fast det var svinkallt o blåsigt... -5 med blåst o snö blir kallt. Så när jag skulle gå in o mocka fick dom följa med in i stallet istället. Jösses vad tokiga dom var där:) Dom for runt som galningar! In i ena boxen o racade i halmen o sen in i nästa box o for runt där som tokar. På katterna så dom fräste o flyttade sig snabbt upp på boxväggarnas kant för att få vara ifred. Ja, det var en livad stund i stallet på em.
Hästarna fick komma in redan vid 19-tiden. Det blåste så himla kallt så jag ville ta in dom lite tidigare idag. Jag (o valparna) hade halmat rejält så det var nog skönt för dom att komma in o mysa o äta kvällsmat.
Ja, nu är jag trött o ska nog ta ett bad o sen blir det sängen!
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar