Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 17 november 2010

Kväller igen...

Tjenix! Idag har jag tagit det lugnt (ganska) o försökt vila axeln. Sprutan har verkat o jag känner mig bättre o det är ju superskönt! Valparna har inte fått varit ut nåt igår o idag pga. kylan. Det var -14 igår morse men bara runt -8 idag. Nu har det sjunkit till -6 så jag hoppas det får vara bara några -, det räcker! Istället får dom springa lösa i kök o hall o gissa om dom far fram! Det går inte att moppa kisspölar, för då har man minst 1=Kakan! i moppen o hon släpper INTE taget:) Sen är det alltid nån fler som tycker det ser roligt ut o hänger på... suck! Men herre gud så härliga dom är! Carro är ju dagmamma o är helt underbar med valparna. Hon är verkligen en tillgång i att lära dom hundspråk o så. Sally får inte vara ute med dom nu, för from. idag får dom inte dia henne. Hon tvättar dom genom kompostgallret istället:) Idag fick Colan min franska vädurshane komma in i stallet. Vet inte vad det är, men han är inte pigg. Han har magrat senaste veckan o var lite ostadig i bakdelen liksom.. Stackarn! Nu är han i bur i stallet o med massor av halm så han inte ska frysa. Fyyyyy, vill inte mista honom. Men jag är faktiskt rädd för det. Bakade lite matbröd nu mot em. Rågsiktskakor är ju så himla gott. Ibland blir jag trött på köpbröd o är inne i en sån period nu. Sen blir man trött på hembakt.....:) Nix, nu ska jag natta Emil, sängdax för honom nu! Sen ska hästarna in o sen ska nog jag krypa ner o titta på TV. I morgon är det först frissan o sen jobb igen o fredag är det vet. besiktning, vaccinering mm. för valparna. Sen lördag kommer Linda o Dennis o kollar småknotten. Ska bli jättetrevligt! Det var meningen att svärfar skulle hämta internet dosan i kväll, men han kom aldrig förbi. Glad är vi:) Så därför passar jag ju på att uppdatera, men blir troligen av med det i morron. Ingen bild blir det för det är så seg uppkoppling... Ha det gott! Kram Erica

3 kommentarer:

  1. Vad konstigt får inte mamman vara med valparna? Det är väl den sista tiden valparna får lära sig en hel del av tiken? Skulle aldrig själv köpa en valp som inte fått vara med sin mamma?! Är det i enlighet med SKKs regler att ta bort mamman före 8 veckor?!
    //AK

    SvaraRadera
  2. Jag har naturligtvis haft Sally med valparna! Men nu är de leveransklara i helgen o för både valparnas o Sallys skull vill jag att dom har slutat dia innan dom far iväg. Därför är Carro "dagmamma" o är med dom o fostrar istället. Det gäller tre dagar:)
    Varma hälsningar Erica

    SvaraRadera
  3. Du anonyme... du kan var helt lugn! Mer harmoniska valpar än Sallys finns nog inte. I det hemmet finns både kärlek och kunskap. Lovar!

    Nöjd valpköpare

    SvaraRadera