Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 25 november 2010

Torsdag den 25:e

Tokiga Candy gillar att raca i höet!
God morgon!
Oj oj oj... nu är det mindre än en månad till jul!
Jag har laddat med massor av värmeljus o satt alla ljusstakar o stjärnor i fönstrena. Det är mysigt när man får tända adventsljusstakarna tycker jag! Behövs lite trivsamt inne nu när det redan är sån rejäl vinter.
Idag vill inte min kropp nåt vidare... -6, lite snö o massor av blåst är liksom inte min melodi. Vore det inte för denna förbannade blåst vore det helt OK ute, men blåsten är värst för mina leder. Fattar inte varför, men sen jag fick reumatiskt så känner jag av blåsten så enormt i min kropp. Började dagen med att vicka ur ett kaffepaket pga. fumliga händer... Svårt att ta ut hästarna för ena hälen o foten värker... men nu är en värktablett intagen o jag börjar bli lite piggare. Valparna var ut direkt i morse o dom börjar bli så duktiga på att kissa o bajsa ute. Inte för att det verkar vara mindre pölar inne dirkekt... men det är det nog:)
Bullen o Coffee är riktiga myskillar medan tjejerna är mera galna o racar o kampar. Dom fick vara med istallet igår kväll igen o gissa om dom far fram! Candy fick tag i Missans svans o det ogillades å det grövsta. Resulterade i en smäll på nosen på Candy o sen fick Missan nog o satt på boxkanten resten av tiden vi var i stallet. Knutte däremot racade med valparna! han är inte som alla andra han inte.. Men när valparna hängde i svansen på honom fick även han nog:)
Tja, känns som att det blir en lugn dag idag... ska nog kanske pyssla lite inne, bara mockningen är gjord i stallet så behöver jag nog inte gå ut mer idag... mer än hundrastningar då.
Ha det gott i blåsvädret!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar