Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 6 november 2010

Allhelgona Lördag..

Dom här underbart vackra rosorna fick jag av Mattias på vår bröllopsdag!
Alsjöbergets Cinnamon Bun på gräsmattan!
101104 Stackars Knutte blir attackerad av valpgänget! :)
101106: Fyyyy vad kallt matte. Nu vill vi komma in!!!
Tjenix!
Åh, vilken vacker dag det är idag. Kallt o frostigt, men solen skiner så vackert!
Började med lite sovmorgon o frukost i lugn o ro. Såå skönt att vara ledig:) Sen åkte jag o Mattias till Kungsgården o satte två ljus på mormors grav. Det var faktiskt en skön känsla att få åka o göra det, jag glömmer jämt att göra såna saker, men nu blev det gjort. Men i tankarna finns mormor med rätt ofta, hon fanns alltid till hands när jag behövde henne. Många minnen väcks när man går till graven o saknaden blir så stor.
Tände en lykta från mamma oxå, vet att hon uppskattar det.
Sen åkte vi o hämtade Emil hos farmor o farfar. Han sov där eftersom både jag o Mattias jobbade hela em. igår. Han hade haft det toppen där. Lite kaffe o macka innan vi åkte hemöver igen. Fick låna med deras bärbara modem till internet. Guuud så man saknar internet när man inte har nåt!!! Tur man har världens bästa svärföräldrar som delar med sig! Mattias har bytt leverantör på internet o nu har dom klippt det gamla, men det nya lyser med sin frånvaro:(
Har fått en avbokning på en av valparna lite hastigt o lustigt. Trist när det blir o dom meddelar via mail o mailen inte finns till hands:(
Men nu är den svarta trefärgade hanen obokad. I värsta fall får vi "möblera om" o behålla ena tiken. Men jag tror att det löser sig. Har ju några som varit intresserade men då har jag sagt att alla var tingade... en som är kontaktad har inte möjlighet till ledighet med så kort varsel, så vi kanske annonserar lite längre fram.
Valparna växer o det går så fort!!! Dom är enormt mysiga allihopa. Riktigt nöjd är jag med denna kull. I morgon em. kommer det lite valpsugna o hälsar på!!! :)
Nix, nu ska jag fixa lite em. kaffe till Mattis kommer hem! Han är o hämtar Isac o Jocke på badhuset. Stackars Mattias jobbar 12-timmars natt o åker vid 17-tiden. Ska göra lite god middag innan också. Det blir bandpasta med köttfärssås o en musselsås, jag är osäker på om musselsåsen går hem hos mina grabbar:)
Men jag älskar ju skaldjur o ser fram mot att prova det för första gången. Hur fel skulle det kunna bli med musslor kokade i vitt vin o grädde??? MUMS!
Ha en härlig helg!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Malin och Fredrik7 november 2010 kl. 12:03

    Åh vad kul med lite bilder!! Vi längtar så.. :) Grattis till sjuårig bröllopsdag också :) Kramar från oss!

    SvaraRadera