Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 14 november 2010

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig....

Dagens äggskörd från mina duktiga pullor! Såå glad över att Isbartjejerna börjat värpa:)
Här är hon -KAKAN! *****Alsjöbergets Cookie*****
Chips o Cinnamon Bun trött:)
Tjenix!
Ja, ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig....
Jag skulle ju inte spara någon tik ur denna kull... Det jag gärna ville var att sätta ut en tik på foderavtal eller så för att spara linjerna. Det var faktiskt klart att det skulle bli så, men att fodervärden ev. skulle få köpa loss den tiken senare. MEN -Nu blev jag hopplöst förälskad i Kakan:)
Som tur är så har jag pratat med den "drabbade" och det var OK att jag ändrade mig. Tack för det vännen!
Kakan då: Hon är en tokrolig tjej med massor av fart o kamp o bara sååå himla mysig o rolig:)
Så idag pratade jag o Mattias igenom det o vi bestämde att hon får stanna!
Jag tycker ju att hela denna kull är himla jämn o bra o det ska bli så roligt att ha en tjej kvar o ställa ut o träna o tävla viltspår med. Såå roligt!!!
Mina Isbartjejer har börjat värpa vackra gröna ägg. Som jag gått o väntat! Men igår hittade jag två vackra mossgröna ägg i halmen o idag var det ett till. Tänk att man kan bli så glad över några ägg:)
Hann med en prommis med hundarna idag mellan mina härliga valpköpar besök. Lite gråtrist väder, men skönt att gå en sväng. Mitt vänstra knä, vänster axel o armbåge o handled är lite "ur funktion" men med citodon i kroppen så går det. På tisdag ska jag in o få cortison sprutor så jag hoppas att det hjälper.
Hann även med att baka lite saffransbullar på em. innan Anna, Linn o farmor kom. Sen fikade vi o det var riktigt gott med ljumma nybakta bullar till kaffet.
Nu har jag mockat o gjort klart för att ta in hästarna.
Snart blir det middag. Klyftpot. o lamm ska jag äta o grabbarna föredrar hamburgare till, så dom får väl det då:)
Sen ska jag ta in hästarna o fixa lite. Fick MMS av hon som har Isa o Sól o allt går så bra. Är så himla glad över det! Dom har suttit på Isa o det verkar gå bra. Hoppas att jag får hem en inriden Isa sen. Skulle vara så himla roligt för hon är en helt underbar o go häst.
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar