Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 27 november 2010

Vem sjutton har fixat allt vitt ute???

Emil bygger snökojor fredag kväll.
Dagens projekt: sy överdrag till kökssoffan o kuddar o ev. gardin.
Trötta busungar o Sally myser på fällen i köket.
Snöig Titti och nyfiken Kaka på upptäcksfärd:)
God morgon!
Jaaa Kung Bore verkar vara flitig i år, eller hjärnsläpp å de grövsta.....:(
Mattias hade skottat hela em. igår o sen när jag skulle ta in hästarna så följde han med ut o skottade igen... Hästarna hade ett lager snö på sig, märks vad deras päls isolerar. Men jag borstade av snön så dom skulle få torka riktigt under natten.
I morse när jag skulle "kasta ut" valparna fick jag skotta till dom! Det hade ramlat ner ytterligare ca 2 dm vitt ludd från himlen. Nu får det väl för sjutton räcka!
Har ialla fall varit ut o skottat! igen... suck! för Mattias jobbar 12-timmars i helgen 6-18. Släppte först ut hästarna o mockade... valparna fick vara inne, annars hade dom väl försvunnit i all snö.
Nu ska jag ta en kopp kaffe o mysa lite, sen blir det att sy lite. Lämpligt pyssel en sån här dag:) Tur man har en snäll svärmor så jag fick låna hennes symaskin. Hoppas den går bra att köra.. Återkommer väl med bild på det färdiga resultatet och kommer ingen bild så fattar ni hur det har gått?!
Ha det gott o kör försiktigt om ni måste ut!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar