Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 9 november 2010

Snö!!!

En bild från förrgårs vackra väder på vår bagge "Leif"
Halloj!
Fy katten vad det blåst idag!!! Jobbade, men frös för de har gamla vackra fönster med innanfönster o de är inte tejpade än... blåste o drog rakt på mig:(
Men Kurt har lovat att fixa det denna vecka o jag jobbar ju bara i morgon så nästa vecka ska jag ha dragfritt:)
Hade tänkt göra något med Carro idag, men attans vad min kropp känner av detta väder. Suck! Eftersom det blåste så väldigt o snö lovad (o kom!) ikväll, så halmade jag extra till fåren o kaninerna o fyllde på hö. Dom måste ialla fall ha mysigt o mat att tugga på när det är sånt skitväder. Vilade sen några timmar o så fixade Mattias varm glögg! innan det var dax att skynda oss att plocka ihop div. grejor på gården. Nån fotboll här, cykel där, osv. Även nån spade stod kvar, men nu är allt ihopplockat o ställt på "vinterplatserna". Passade oxå på att spika upp en ullfilt innanför dörren i hönshuset. Den hjälper faktiskt otroligt mot drag o det blir aningen varmare därinne av denna enkla grej.
Valparna har inte fått gå ut nåt idag för jag tycker det är alldeles för lätt att dom ska bli kalla när det blåser så. Istället har dom fått springa extra mycket lösa i köket o härjar som tokar med Carro!
Tja, hästarna fick komma in redan kl.17 för det var så blåsigt o då började snön komma. Nu är det nån cm. och grabbarna är ööööverlyckliga:)
Nu blir det mys inne för resten av kvällen, måste väl gå ut o ge hästarna lite mer hö senare, men annars vill man inte sticka ut näsan.
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar