Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 19 december 2010

Det kräksnöar ute!

Mysigt att kura ihop sig efter man varit ute i detta busväder!
Snö, snö och mera snö..............
Tjenix!
Fy vilket jäkla oväder! Fick sovmorgon, idag igen! till kl. 7,30. Skööönt! Sen ut med hundar o hästarna. Det blåste o snöade så tjejerna fick täcken på idag. Titti hade inte torkat riktigt sen igår, o jag vill inte att hon ska bli kall. Enl. veterinärens ordination så kunde jag ge henne lite fenylbutazon när hon har fångkänningar. Skönt att hon inte alls trodde på hovbensrotation som jag var rädd för. Enl. henne var det många som fick fång kring jul, varför är det ingen som vet. Så då ger jag lite butta morgon o kväll. Titti funkar jättebra på det o nu är öronen spetsade o gången lättare. Skönt!
Lilla Felix har gjort sig hemmastadd o han är såå sööt! Så nu ska jag leta reda på en dv.vädurs tjej till honom. Vet du någon som kan ha en viltgul eller viltgul mantlad så maila!
Nu ska Mattias ut o skotta, sen ska jag bylta på mig o ta en prommis med Carro. Ingen idé att försöka gå ut innan det är skottat:(
Har ialla fall gjort lite julgodis idag oxå. Idag blev det änglagott efter ett recept som Lena lagt ut på sin blogg: http://www.lantrasgarden.se/
Nu ska det bli köttbullar o pot. med gräddsås o lingonsylt!
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar