Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 1 december 2010

Rackarns får!

Gokväll! Idag var det jobb o sen hem o käkade lite lunch med Mattias. Fick trevligt fikafrämmande av en valpköpare ur förra kullen o mkt. trevligt hundprat! Sen tog jag rödtottan o pulsade hagarna bort till Bladmuren. Vi ställde ju in en hösilagebal till fåren där för vi trodde ju inte att det skulle bli arktisk vinter så tidigt... Fåren trivs dock ypperligt därborta o vill inte hem så ofta som jag vill. Därför bestämde jag mig för att idag skulle dom hem! Pulsade dit i snö långt över knäna:( Carro for som en toka o tyckte det var toppenkul. Ömsom full fart över snön så det yrde o ömsom stoppade hon ner nosen o plogade sig fram. Tokhund! När vi ääntligen kom fram till fåren var jag rejält trött o varm. Carro fick mota bort alla motsträviga ulltottar från balen o driva dom hemöver. Gick sådär... hon fick inget riktigt tryck på dom eftersom dom gick på rad o Kia tog täten o plötsligt kom hon på att hon är ju ingen ledartacka o vägrade att gå:( Ulla (ledartackan) stod i mitten o vägrade att gå ut i djupsnön o gå förbi... Tia som gick längst bak har äntligen fått respekt för Carro o försökte gå frammåt, men det tog stopp i Lambis bak. Till slut hoppade hon förbi Lambi o Lambi vände sig mot Carro o tyckte väl att "Jag kommer ingen vart dumma hund!" Suck! Så då pulsade JAG förbi alla fåren o Carro fick fösa bakom. Gick bra några hundra meter, sen tyckte tackorna att dom ville tillbaka till balen... Carro fick nog o sprang förbi alla får o bara racade... -överslag! Hon fattade inget o tyckte väl att "Skit i dom!"... Ja, så det gjorde jag o pulsade hem igen. Mötte Mattias o han gnällde över att det var såå kallt.. -11 grader. Vaddå kallt??? Jag var varm som en kamin efter denna pulsning o svetten rann efter ryggen fast jag hade dragit upp jackan. Ja, nu kan jag sova lugnt ialla fall. Det går tydligen ingen nöd på fåren! I morron är jag ledig:) Ska nog baka lite saffransbullar igen o kanske matbröd. Om jag inte har träningsvärk i benen så jag ligger o kvider..... Ha det gott! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar