Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 17 december 2010

Fredag kväll...

Tjenix! Idag är en sån dag som jag känner av vädret i varenda led o muskel i hela kroppen:( Var o vaccinerade valparna på fm. o skulle sen åka in till Marie för en pratstund o fika. Men jag orkade inte köra längre än till vetten, helt slut när jag kom hem. Så dagen har tillbringats i ryggläge med en valp på magen o Sally i fotändan. Mockningen är avklarad o kaniner o får är ompysslade. Strax ska hästarna få komma in. Bara att hoppas att det är en bättre dag i morgon! Nån har kommenterat om hur jag tänker som föder upp lamm för att slakta dom. Tja, kan väl bara säga att jag tycker om att äta kött. Jag äter hellre de jag fött upp o tagit hand om på bästa sätt, som gått här på vår stora äng med skogsdungar o haft det bästa liv ett får kan ha. Djur slaktade i andra länder vet man inte hur de föds upp, inte heller här i sverige där de går innomhus stor del av sitt liv o där de får utstå långa transporter osv. Jag vill också ta tillvara på allt som går att ta tillvara på mina djur. Skinnen blir vackra fällar o inälvsmat blir hundmat. Det är dom värda! Naturligtvis säljer jag gärna lammen till fortsatt liv som avelsdjur i första hand. Men äter man inte kött är väl det svårt att förstå? Orkar faktiskt inte förklara mer än så just nu. Ha det gott! Kram Eria

3 kommentarer:

  1. Inte mycket att bry sig om...dina djur har nog det bästa av liv...:)

    Det finns ju också människor som anser att ALLA djur skall få leva, samtidigt som dom själva har, ja, just det....skinnskor...

    Ha en trevlig helg!/Eva

    SvaraRadera
  2. Hej
    Ja Erica, bry dig inte om dessa dumma kommentarer, djur som blir uppfödd av dig har haft det bästa av allting, och de är ju inte lamm för alltid.

    Timon hälsar till dig, han blev vaccinerad i torsdags och det gick jättebra.

    //Anna

    SvaraRadera
  3. håller helt med föregående talare!
    Dina djur har det toppen och det vet vi alla som känner dig!
    antar att personen i fråga är vegan, aldrig har skinnskor och vet precis vart lurvet på jackan kommer ifrån!

    kram Anna

    SvaraRadera