Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 14 december 2010

Kallt, kallt o åter kallt....

Alsjöbergets Cookie -Kakan! på bruks i söndags. Foto: Marie Larsson
Gokväll!
Jaa, fyy sån kyla det är!
I morse när jag släppte ut hästarna var det ok, -10 men sen har det bara blivit kallare o kallare... nu när jag gick ut för att göra klart stallet o ta in hästarna visade det på -23. Skitkallt!
Men valparna fick följa med o busa i stallet, det är liksom för kallt för dom att vara ute nån längre stund.
Kaninerna o fåren fick vatten o extra havre till utekaninerna. Dom verkar må bra o är så pigga o mysiga, men jag vill ge dom lite extra när det är så jäkla kallt. Lite knäckebröd får dom också, törs ju inte ge morötter eller äpplen i denna kyla.
Måste nog åka med Titti till ATG så dom får kolla hennes hovar. Ska ringa våran vette i morgon o höra med henne vad hon tycker. Titti är inte riktigt pigg o verkar öm i hovarna när hon går in o ut. Hon är inte varm eller så men jag vill kolla upp henne "utifall att". Magkänslan säger att det är nåt som inte stämmer.... Min lilla princessa!
Var o fick massage idag. Såå skönt! Så nu är man trött o jag ska bara ta en dusch o sen blir det nog sängen.
Mattias jobbar natt, så det blir nog nån vovve i sängen i natt för att värma sig med:)
Ha det gott o kom ihåg långkalsonger!:)
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar