Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 10 april 2012

Men sicket skitväder då:(

Tjenix!

Efter underbara dagar med kallt men mest solsken så bjöds det på riktigt skitväder idag istället.... Såå trist! Fast det började redan inatt sa Mattias. Han var ut med Nicke rätt sent o då hade det börjat regna. Idag har det blåst o regnat o varit tiktigt "trökväder" hela dagen!

Igår var jag ner o tränade Märta lite på fåren igen. Hon går så lugnt, sansat o har focus hela tiden. Jag blir alldeles varm innombords! För mig är det såå mycket värt att hon är focuserad o lyssnar. Shania får hjälpa oss att träna det som ska tränas, jag som tränat hund i drygt 20 år har nu inte en aning hur jag ska lägga upp träningen... Fast det är himla roligt att lära sig detta med vallning. Hoppas ju att vi nån gång ska komma ut o tävla, när beror väl mest på hur min kropp håller så jag kan träna. För Märtas kapacitet är jag övertygad om att den räcker! Min svartvita lilla pärla gör mig såå glad!

Idag var det åter jobb. Hem o käkade lite snabbt o sen ner o var lite valpvakt. Pedikyr fixade jag också på alla småtassar. Myysigt med valpar!

Nu närmar det sig för våra små att komma. På fredag är det 63 dygn o Sally brukar vara punktlig. Det är skönt när man bara parat en gång, då vet man rätt exakt vilken dag det kan bli. Visst kan det bli ett dygn före eller efter, men fredagen är det valpvakardagen! :)

Jag är ledig på fredag o på torsdag är Mattias ledig. Sally är såå tjock nu o vill bara gå ut o kissa o sen vill hon in igen. Vi ligger o känner på hennes mage på kvällarna o man känner hur det sparkar o rör sig därinne. Åh, ska bli såå mysigt med små russlar!


Så här ser det ut på kvällarna när Sally ligger i min säng. Det ÄR en Jack Russel och ingen minigris!

Nu är hästarna inne för natten o kaninerna pysslade med. Nu ska jag ta en dusch o sen blir det sängen. Sov så dåligt i natt för hundarna for omkring. Sally snarkar o vänder o vrider för det trycker väl i lilla maggen. Vid 2-tiden skällde Märta för då kom Isac upp o lade sig i soffan. Sen började Nicke o flytta sig för det var väl varmt... Så jag är så himla trött nu!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar