Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 8 april 2012

Påskhelg..

Tjenix!

Igår var vi nerbjuden till svärföräldrarna på påskmiddag. Vilken underbar middag!
Lillemo hade lagat massor av supergod mat, mmmmmmmmm sååå gott!
Det var kalkon till varmrätt med en underbar timjansås o sallad o grönsaker mm. Sen åt vi en chokladefterrätt som var helt underbar och sist kaffe o en jättegod jordgubbstårta. Vin till som var perfekt o ja, det var en supertrevlig släktmiddag!

Idag laddades kaffetermosen o så in med hundarna. Hade stämt träningsträff med Shania nere på Högbo. Började med en liten prommis så Märta inte skulle vara superladdad.


Så jag tog Märta, Carro och Bride o gick från fårhuset mot golfen och upp till hönsen o kaninerna. Shania kom dit o vi släppte ut smådjuren. Sen gick jag o vovvarna tillbaka till fåren.



Först ut var Lacy som fick valla lite. Sen tränade vi Märta o hon gick riktigt bra! Lugn o sansad med focus hela tiden och lyssnade på kommandon. Jag är såå nöjd o imponerad av min lilla svartvita toka!
Tusen tack för en riktigt trevlig dag!

Sen tränades även Märtas brorsa o två halvbröder samt Queen. Det är väldigt lärorikt att se när Shania tränar dem. Alltid snappar man upp något.
Sen åkte vi och fikade gofika! Massor av prat o valpmys blev det såklart innan jag for hemöver igen. Nu hoppas jag att min kropp kan hålla ihop så vi kan träna lite mer regelbundet!

När jag kom hem blev det lite sen lunch o sen har vi varit ute o pysslat hela em. Så skönt att vara ute o hålla på, men det är riktigt kallt i vindarna så det gäller att hålla sig sysselsatt.
En prommis med vovvarna har vi också tagit, det gäller att hålla påskmaten i trim:)

Nu ska jag ta en kopp the o värma mig med!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar