Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 5 april 2012

Påsk!

Tjenix!

I morse när jag kom ut hade äntligen Låtta fått lamm. Ett stort fint bagglamm låg bredvid henne. Såå skönt när allt gått bra o dom klarar sig utan hjälp. Ett riktigt påsklamm!


Oj, vad trött jag är! Har jobbat på ICA idag o demade vår (Ockelbo Kycklings) rökta filé och Ugglebos egna potatissallad till. Jag fick sälja 19 kg fileé, minst! Såå himla roligt:)

Nu är jag trött o slut. Tur man har en underbar make som gett hästarna o fåren så jag har bara pysslat med kaninerna o hönsen när jag kom hem.
Jag har ju stoppat hedemoraägg i en kläckare. Där har en kyckling kommit ut o en till är på väg, sen borde det bli ett gäng i morgon, för det är då jag har räknat att de ska kläckas. Inga av dessa pippisar ska sparas, utan säljas. De får inga genbanksintyg då de är kläckta i kläckare, men såklart renrasiga är dom.

Stannade på Granngården o handlade påskgott till hundarna, så nu tuggas det för fullt!





Fick en påskpresent från ICA innan jag gick hem för dagen, snällt!!!

Nu blir det bakpotatis o kycklingfilé, sallad o kanske ett glas rosé!

Trevlig Påsk!!!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar