Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 1 april 2012

Söndagkväll...

Tjenix!

Vilket aprilväder det är, först solsken o vackert o nu på em blev det ett jäkla snöväder!
Inte konstigt att min kropp började strejka:(

På fm. så fixade jag med djuren. Nya kaninerna är lite oroliga men de får vara några dagar o bara "boa in sig".

Jag var ju till Tierp igår på kaninutställning o köpte två sv. pälskaniner. En hane kom från Rättvik, men hon som har honom ringde o det hade blivit fel. Vi som hade planerat så bra... men så var han släkt med honan jag beställt från Alunda. Men jag ska köpa en hona sen från hon i Rättvik. Med hem blev honan jag bokat från Alunda som vi parade med en obesläktad hane, sen hade hon en unghane med på utställningen som också var obesläktad så då köpte jag honom också. Han fick 92 p på utställningen pga lite låg vikt. Så nu blev jag sugen på att anmäla honom till utställning i Bergby i maj och även min japantecknade dv.vädur Felix. Då kan jag också stambokföra några kaniner om det finns nån där som gör sånt, sen kan jag märka o skriva stamtavlor på alla mina kaninungar o det kan ju vara bra.
Jag var jättenyfiken på att kolla på dv. vädurar i Tierp, men fast det var många såna med så var det ingen japantecknad. Synd! Det är ju en svår utställningsfärg, men därför vill jag gärna få Felix bedömd. Även om han inte får så bra poäng kan det vara roligt att veta hur han ser ut.

 Här är två av mina nya burar, blir fyra till ovanpå!


 Bild på min nya sv.pälshane, knäppt så man ser den vackra stickelhåriga pälsen.


Aina o GusGus ungar, börjat öppna ögonen o är söööta tjockisar!


Var upp till Åmot o fikade på dagen. Trevligt!

När vi kom hem blev det sen lunch o sen gick vi en kort prommis med vovvarna. Det var alldeles svartblått på himlen o det började blåsa så vi skyndade hem. Sen kom det snöstorm:(

Har legat o vilat för kroppen värker så jag orkar inte göra nåt annat än bara ligga... Men är lite bättre nu så jag hoppas det håller på att ge sig.

Ha en fortsatt fin kväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar