Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 31 augusti 2012

- på ena kontot ialla fall!:)

Tjenix!

Fredag idag o jag är LEDIG!

Åkte neröver mot Sandviken o hade tänkt stanna till på Högboutställningen o heja på Marie o Teo... Men fegade ur. Dels pga jättelång kö in till parkeringen o dels pga regnet. Det har regnat heeela dagen idag:(

Istället blev det en runda på ICA Maxi o sen Dollar Store o sist Rusta. Mycket roligt med hem!
Köpte ett par jättefina röda ljuslyktor på Dollar Store, blir mysigt att tända ljus i dem ikväll. Även massor av gotta till både 4- och 2-beningarna. Också handlade jag lite muggar o godis till brukshundsklubben. Tänkte köpa festisar också för det var så bra pris, men avstod pga mina leder som inte riktigt är "med" i detta väder.. så jag orkade inte handla för tungt.

På Rusta blev det en turkos badrumsmatta o handduk i samma färg till lilltoan nere. Lite godis till bruks där med men sen var jag trött.
Åkte o mötte upp för ett kaninbyte istället. Så nu är en ny kanin inkvarterad i en bur. Det är en hona med linjer som jag har o har haft. Mamman är härifrån o har Lea som mamma o fina Ålli som pappa. På honans fars sida är det helt nya linjer för mig. Jättefin ser hon ut i storlek o färg så vi får väl se vad det blir av henne. Härifrån åkte en unge efter Aina o GusGus, en hona som var tingad o jag hade skrivit alla papper klart men samma dag som hon skulle hämtas avbokade de henne. Trist när man gjort alla papper o märkning klart. Så då kändes det bra att få byta bort henne för hon blir nog riktigt fin.
Annars har jag ju kaniner så jag klarar mig o hade inte "behövt" en till direkt:)
På tal om kaniner har jag en jättefin dv.vädurshane som är 10 veckor nu. Riktigt fin o passar nog till utställning men även som kelkanin. En syster ska också säljas. Så vet ni nån som är sugen på kanin så finns det några fina ungar här! :)

Hade tänkt gå ut o greja lite i stallet nu. Men det regnar o är så görtråkigt ute:(
Känner av i alla muskler o leder o det suger musten ur mig.....
Tror jag tar påtår o lägger mig o läser en stund istället!

I morgon fyller svärfar år så då ska vi dit på middag. Ska bli jättetrevligt o träffa alla och vi brukar få så god mat o mys där!

På tal om Teo så gick det himla bra för honom på utställningen.
Superfin kritik o 3:e hane i ökl är inte illa i så hård konkuranse. Blir spännande i morgon när både Teo o Bamse o Tuva ska ställas. Jag kommer att vara jättenervös!!! :)

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar