Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 19 januari 2013

Brrrr...

I morse när jag gick ut o släppte ut hästarna visade termometern på 23,7.

Det är FÖR kallt för min smak!!!
Bara att börja elda när hästarna var utsläppta. Tankarna var redan nästan kalla fast Mattias eldade sent i går kväll. Han hade fyllt skottkärran med ved till mig som ju var snällt gjort. Han jobbar 12-timmars i helgen o kommer inte hem förräns ikväll.

Men solen kom upp o strålade från en klarblå himmel o det var underbart vackert ute.

Gick en skogspulsar promenad med hundarna på ca 1,5 km. Kallt o bitigt i kinderna men riktigt skönt. När vi kom hem fick hundarna vara ute o busa medans jag mockade. Russelräcrarna var frussna när vi gick in o hade snö i mustacherna:)

När jag kom in o kikade på termometern var det bara -9 o det kändes faktiskt riktigt skönt ute då. Så jag tog en kopp kaffe o sen klädde jag mig i gen o tog Carro o Nicke i koppel o gick en till promenad, fast efter vägen. Vi gick ca 3 km o det var så himla fint ute.

När vi kom hem var det dax att fixa lite lunch. Mötte Emil ute, han höll på o täljde på en pinne.... När jag kom in så frågade  jag Isac om han suttit vid datorn o spelat hela dagen o inte varit ut???
Då säger Isac: -Mamma om du vill kan jag bygga lego en stund med fönstret öppet?!

Tja, vad svarar man på det????

Nej, nu får jag nog sätta fart o fundera ut vad vi ska ha till middag.... Ibland är det torka i hjärnan på middagstips! Undrar om det funkar med varma mackor?`

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar