Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 31 januari 2013

Weeeee....

Jösses vad dagarna rullar på!!!

Ja, antingen är jag pigg o då har jag så fullt upp med att göra allt jag vill, eller så mår jag piss i leder o muskler o då käkar jag värktabletter o ligger.... Därför har det blivit dåligt skrivet ett tag.

Vad har hänt då??

Tja, i måndags var jag o bästa tjejerna in till Valbo. Anna o lilla Tuva hämtade upp mig på jobbet o sen åkte vi in till Owes o shoppade lite. Efter det åkte vi till IKEA o käkade varsin räkmacka o drack en kopp kaffe till (välbehövlig! blir såå trött när jag går i affärer...)
Vi köpte lite av varje o det var så himla mysigt att gå o strosa hela eftermiddagen i Valbo. Hittade ett par skitfina stövlar på rea. Gillas! Lite högre skinnstövlar med vitt "lurv" foder. Jättefina! En ny hårtork blev det också då min förra lämnade in härom dagen.

Sen pysslar jag på med barn, djur o hem. Har grejat på med kaninerna som ska ställas ut i helgen. Ena dagen tycker jag dom är såå fina, andra dagar tycker jag dv.vädurarna är så små o fula i färgerna...
Svensk Pälskaninerna är jättefina, men honan jag ska visa tycker jag kunde vara mer lugn på bordet. Hon blir inte riktigt trygg o tam... Men min vackra pojk Calle hoppas jag mkt på.
Tja, återstår att se vad domarna tycker om dom.

Tisdag kväll var jag ner på ridhusträningen. Agility! Kom på när jag skulle skicka genom Carro genom tunneln att hon har aldrig gått i tunnel.... Har bara hoppat nåt enstaka agility hinder vid klubben med henne. Men hon är ju totalt orädd o bara hon fattade att hon skulle genom tunneln så sprang hon i full fart. Hon blev skitglad över att få träna agility! Var såå himla roligt att se hennes glädje! Så nu måste vi åka ner på tisdag igen:) Synd att jag springer så dåligt, svårt att hänga med på agilityn för mig, men att träna går ju jättebra o det är såå roligt!


Annars tränar vi bara lite position med kontakt, stegförflyttningar, vändningar mm inne nu på vintern. Försökte med lite fjärr inne på rumsmattan också, men då var rödtottan superladdad, fick kortslutning i hjärnsystemet o det blev bara tok... så vi lade ner och jag ska träna vidare efter vi gått promenad.
Det jag vill få fram i fjärren är nämligen lugna flytt med framtassarna låsta. Från ligg till sitt sätter hon upp sig o flyttar bak framtassarna, det vill jag träna annorlunda. Men när vi provade sist vet jag inte vad hon fick för sig... så hon flög upp i luften o tja hon såg ut som en kängru! Sen började jag skratta så väldigt för hon såg helt galen ut, så då var det bara att lägga ner:)
Så nästa gång måste jag vara fokuserad o vänta ut henne så får hon väl toka på o när hon fokuserar o gör rätt ska jag bara klicka o vara lugn.

Nej, nu är kaffet urdrucket o jag ska gå ut o mocka. Släppte ut hästarna o sen in o fick iväg grabbarna till bussen, så nu är de iväg o kaffet är i magen, bara att gå ut en sväng. Hoppas det inte är allt för halt, ska gå prommis med vovvarna efter stallet är klart.

Ha en underbar dag!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar